E4 verliest op spirit tegen Spirit E4

Sem Faaij (solo)

E-pupillen, E4, Groep 5 06

21 september 2013 9:45

Dat Spirit uit altijd lastig is, bleek maar weer eens voor onze E4. We mochten zelfs om 09:45 aantreden wat voor zowel spelers als voor de ouders uitslapen betekende.

Onder aanvoerderschap van Jeroen bleek dit “late” tijdstip Spirit beter te liggen dan onze jongens. Spirit begon een stuk feller aan de wedstrijd dan de Schoonhovenaren. De eerste tien minuten gingen gelijk op in deze rommelige wedstrijd. Spirit kwam na een afgeslagen corner door een schitterende afstandspegel op een 1-0 voorsprong. Onze jongens leken wakker te schrikken getuigen een mooie aanval via Chiel. Helaas belandde zijn inzet op de verkeerde kant van de paal. Uit een scherpe counter van Spirit werd het 2-0.

Dat het mentaal bij onze jongens wel goed zit, blijkt wel uit het feit dat ze bleven gaan en bleven knokken voor elke bal. Het werd dan ook verdiend 1-2 via een prachtige solo van Sem en dito afronding. Schoonhoven was helemaal terug in de wedstrijd en Spirit stond met de rug tegen de muur of eigenlijk met z’n allen voor de eigen goal. Een hard schot van Karsten belandde op de onderkant van de lat. Helaas zijn ze bij het renoveren van het sportpark van Spirit de doellijntechnologie vergeten en kon het Hawk eye systeem geen uitsluitsel geven of de bal er wel of niet overheen was. Met 2-1 de rust in en nog volop kansen.

De tweede helft startte hetzelfde als de eerste helft erg rommelig van beide kanten en een plotseling doelpunt van Spirit viel uit de lucht: 3-1. Schoonhoven ging nog meer aanvallen wat resulteerde in wederom een bal op de onderkant van de lat door Jeroen, een prachtige kans van Jeroen die de keeper schitterend redde en een aantal scrimmages voor het doel van Spirit. Toch bleef ook Spirit gevaarlijk in de counter en moest Roan nog een paar mooie reddingen verrichtten om een grotere achterstand te voorkomen. Eindstand 3-1 voor Spirit een verdiende overwinning, zeker, maar met een beetje meer spirit bij Schoonhoven had het net zo goed andersom kunnen zijn.

De stand in de bekercompetitie is zeer spannend, we hebben nog 3 finales te gaan en gaan volgende week eerst proberen om concurrent CKC uit Capelle te verslaan.