B1 neemt koppositie over van UNIO

UNIO B1

B-junioren, B1, Groep 2 06

21 september 2013 14:30

Na de afgelaste wedstrijd van vorige week mocht B1 deze week aantreden tegen UNIO, de koploper van het moment.

Op verzoek van Jaysey, die helaas vanwege zijn schouderblessure zeker drie maanden uitgeschakeld,  maar wel aanwezig  en voorlopig vlagger van het team is, kwamen we kijken.
Vanwege een bijna aanrijding met een Berner Sennen hond van 5 maanden oud in Polsbroek kwamen we iets later aan. Gelukkig liep het goed af en konden we de hond heelhuids bij zijn baasje afleveren (ze hadden het hek open laten staan en hij was ontsnapt).
We waren net op tijd om Amine een corner te zien nemen en Giorgio de 0-1 binnen te zien koppen.
Kort daarop volgde kans twee voor Schoonhoven van de voet van Tiago, de keeper wist echter te redden.
Schoonhoven was de betere ploeg in de 1e helft en creëerde een aantal kansen.
Uit een corner kopte Tom de bal in de handen van de keeper en  een zweefduik van de keeper van UNIO voorkwam even later dat het harde schot van Shahram, na een voorzet van Robbin, het doel in ging.
Robbin zelf kon, nadat Giorgio de bal van de keeper had afgepakt, ook het doel niet vinden, omdat de keeper zich snel hersteld had.
Toch kreeg de verdediging het bij tijd en wijlen ook druk, vooral Mijke, omdat haar tegenstander erg vaak werd aangespeeld door zijn teamgenoten. Zij deed het echter zeer goed.
Uiteindelijk was het Tom die, bij alweer een corner van Amine,  de bal in het doel kopte en de ruststand  op 0-2 bepaalde.

UNIO kwam gedreven uit de kleedkamer en al in de 44e minuut profiteerde zij van de fouten aan Schoonhovense zijde en scoorde hun 1e goal.
Dat smaakte naar meer voor UNIO en Schoonhoven kreeg het moeilijk.
Na een kwartier spelen wist  Joris met zijn lichaam de bal uit het doel te werken en voorkwam zo de gelijkmaker.
Schoonhoven had ook zeker mazzel toen een UNIO speler de bal voor open doel over schoot!
De 2-2 hing in de lucht en viel in de 62e minuut bij een corner voor UNIO. Vraag me niet hoe hij ging, maar hij zat erin.
Al snel na de gelijkmaker stond UNIO weer op achterstand. Na een smerige overtreding, die zeker een gele kaart (10 minuutjes langs de lijn) waard was, op Robbin volgde een vrije trap. Robbin nam deze zelf en zag daarna Amine 2-3 scoren.
Het UNIO publiek hoorde we zeggen dat het 2-4 was en zij hadden dus niet door dat het zomaar weer gelijk kon worden.
De jongens zelf hadden dat wel door en bleven druk op Schoonhoven uitoefenen.
Weer moest Joris in actie komen om de bal voor de lijn weg te halen en een schot van UNIO, waar door het publiek al voor gejuicht werd, ging net naast.
Drie minuten langer liet de scheidsrechter doorspelen, maar dat mocht niet baten. Schoonhoven nam de drie punten mee naar huis en staat nu op een gedeelde 1e plaats met Capelle met exact dezelfde cijfertjes!
Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Haastrecht op het programma. Zij nemen de 4e plaats in en wonnen twee maal (CKC en Bergambacht) maar verloren er ook twee (DCV en UNIO).

Bekijk een kort filmpje en wat foto´s.

Spelers:
Coen Siegert, Jelle Bakker, Anass Belali, Robbin Brouwer, Giorgio Getrouw, Ilias Harracha, Amine Karroem, Walter van Maurik, Shahram Omary, Mijke Roelfsen, Julian van Schaik, Joris Steverink, Tiago de Vries, Tom Kruiper.