B1 rolt Haastrecht B1 op, op 1e dag nieuwe regels

B-junioren, B1, Groep 2 06

28 september 2013 11:00

H.de Vries

Vandaag was de 1e speeldag dat de nieuwe regels in gingen bij vvSchoonhoven en daarom werd er op de Champions League manier handen geschud voorafgaand aan de wedstrijd. Ik dacht laat ik het even filmen, maar stond verkeerd opgesteld en daarom zie je op de video de ruggen van de teams, maar het is toch wel een beetje te zien hoop ik. Martin van der Horst maakte gelukkig een foto van het gebeuren, van de goede kant gezien!

Jaysey, die erg baalt dat hij niet mee kan doen, had het  B1 keeperstenue aan Coen gegeven, die tot nu toe zo aardig is om voor Jaysey in te vallen, zodat het hele team nu reclame maakt voor sponsor Flex!

Uit het verleden hadden we geleerd dat Haastrecht ´altijd moeilijk´ was, dit was vandaag echter helemaal niet het geval.
Al vrij snel scoorde Tiago bijna met een omhaal, een Pelletje, zei Arco, maar het lukte niet helemaal, nog effe oefenen!  Een echte tegenvaller was dat na ongeveer een kwartier spelen Jelle geblesseerd raakte aan zijn knie en het veld moest verlaten. Walter kwam er voor hem in, terwijl Joris en Giorgio op de bank mochten blijven zitten.
Er werd veel meer gevoetbald als vorige week en een mooie aanval die begon bij Walter, die erg sterk speelde, en via (ik dacht) Tiago bij Shahram terecht kwam werd door laatstgenoemde beheerst vanaf de linkerkant in de rechterhoek geschoten.  De 1-0 stond op het scorebord, althans als die het zou doen, sterker nog, de klok doet het niet eens, beetje armoedig hoor!
Daarna kwamen Tiago´s momentjes, drie om precies te zijn en dat noemen ze een zuivere hattrick.
Allereerst schoot hij, na een pass van Ilias, hard de 2-0 binnen. Toen volgde een corner genomen door Robbin en zorgde hij voor de 3-0.
Tussendoor kreeg Haastrecht nog een vrije trap mee net buiten de 16 en schoten die maar net naast! Julian kwam vervolgens van achteruit op door het midden en speelde Tiago aan, die de 4-0 op zijn naam kon zetten.
De druk op het Haastrechtse doel was groot, echter Ilias raakte de paal en Amine schoot net naast en daardoor bleef 4-0 de ruststand.

In de 2e helft was Giorgio erin gekomen voor Ilias en Joris voor Mijke. De wedstrijd was nog maar net begonnen en we waren nog op zoek naar een plekje om te gaan zitten toen we hoorde roepen: “Dat kan je helemaal niet gezien hebben, scheids!”.  Haastrecht bleek een penalty toegewezen gekregen te hebben, het hoe en waarom was ons ontgaan, dus we kunnen daar weinig over zeggen. Niet dat dat wat uit zou maken, want de scheidsrechter heeft het voor het zeggen en volgens de nieuwe regels mag alleen de aanvoerder tegen de scheidsrechter praten! Terecht! Coen dook nog in de goede hoek, maar kon de goal niet voorkomen.
Zes minuten later was Schoonhoven weer aan de beurt, Giorgio maakte 5-1.
Schoonhoven speelde, waarschijnlijk door de opgebouwde voorsprong, minder samen als in de 1e helft , maar was toch productief.
Walter speelde aan de zijkant een verdediger uit alsof hij er niet stond en schoot de bal voor het doel, Tiago nam hem aan op zijn borst, speelde een Haastrechtenaar uit en schoot de 6-1 binnen.
Kort daarna schoot Walter de bal op de lat, maar een alerte Robbin kon in de rebound de 7-1 erin schieten. Zijn vader Tristan had het overigens druk, want hij had beloofd om Giorgio´s vader Jack, die niet aanwezig kon zijn,  op de hoogte te houden van de voortgang van de wedstrijd en had dit nu dus al acht keer moeten doen!
Wat de lat betreft, daar kwam de bal enkele malen op deze wedstrijd en Shahram, die niet wilde achterblijven, deed het even later ook.
Twintig minuten voor het einde van de 2e helft kwam Mijke, die niet het enigste meisje was deze wedstrijd, ook aan Haastrecht zijde deed er één mee, er in voor Shahram, die de aanvoerdersband doorgaf aan Julian. Tijdens deze wissel kreeg Shahram applaus vanuit het publiek en werd er “goed gedaan Shampi !“ geroepen.  Waar zou deze bijnaam vandaan komen?
De 8-1 werd gescoord door Giorgio en gelukkig dat meneer van Ziel op zat te letten, want dit doelpunt ontging ons geheel.  Ook het doelpunt van Haastrecht zagen we niet, maar dat was Julian´s vader Paul´s schuld. Hij kwam opeens in vol scheidsrechtersornaat uit de kleedkamer lopen en daar moest even een foto van genomen worden natuurlijk!
Verder zou ik niet vertellen dat Annemarie het koud had, er stond een oosterwindje, en blij was dat ze in de 2e helft “afgelost” werd door haar husband die lekker had uitgeslapen vanwege zijn jetlag overgehouden aan zijn trip naar Las Vegas, gegokt en gewonnen, net als B1??

Medekoploper Capelle won “maar” met 2-4. Schoonhoven B1 heeft vier doelpunten meer gemaakt en staat nu dus op de 1e plaats in de poule.
Volgende week de streekderby uit tegen Bergambacht om 15:00. Zij speelden gelijk tegen DCV en staan op de 6e plaats met 4 punten en één wedstrijd meer gespeeld.  Maarrrrrr, nooit onderschatten!!
Daarna nog de thuiswedstrijd tegen DCV en last, but zeker not least thuis tegen Capelle.

Bekijk een filmpje en foto´s.

Spelers:
Coen Siegert, Jelle Bakker, Anass Belali, Robbin Brouwer, Giorgio Getrouw, Ilias Harracha, Amine Karroem, Walter van Maurik, Shahram Omary, Mijke Roelfsen, Julian van Schaik, Joris Steverink, Tiago de Vries, Tom Kruiper.