E4 vindt de aansluiting met de top na 4-1 overwinning op concurrent CKC E4

Sem Faaij (schot)

E-pupillen, E4, Groep 5 06

28 september 2013 8:30

Na twee opeenvolgende nederlagen, waar vooral de nederlaag tegen Spirit ons een kater bezorgde, besloot de trainer/leidersstaf tot drastische maatregelen middels een ingelaste oefenwedstrijd op woensdagavond tegen Cabauw. Dit werd een wedstrijd waar goed aan het zelfvertrouwen werd gewerkt (16-2 overwinning) en een mooie voorbereiding op de wedstrijd tegen CKC.

Deze zaterdag mochten we gelukkig weer om 08:30 spelen, met mooi weer maar wel nachtvorst tegen directe concurrent om de 2e plaats CKC E4. Onder aanvoerderschap van laatste man Brent begonnen onze jongens erg gretig en was de boodschap van de staf dus goed begrepen. Wederom waren de tegenstanders gemiddeld een kop groter, maar door de felheid en goed positiespel van onze jongens ging het de eerste 10 minuten gelijk op.

Na een kwartier strafte Sem het matige uitverdedigen van CKC sterk af en schoot de 1-0 binnen. Schoonhoven kreeg hierdoor meer vertrouwen en werd steeds sterker. Mooi combinatievoetbal leidde tot mooie aanvallen en grote kansen. Helaas stond het vizier niet altijd op scherp. Toch moest Schoonhoven achterin blijven oppassen omdat CKC er af en toe ook gevaarlijk uitkwam. Maar Milan, Brent, Troy en keeper Roan stonden goed en konden vrij eenvoudig tegentreffers voorkomen.

10 minuten voor rust kregen onze jongens een corner die door Karsten genomen werd en door Sem hard werd ingekopt: 2-0. Helaas konden onze jongens de grote kansen niet omzetten in een grotere voorsprong en gingen we maar met 2-0 de rust in.

Na rust ging CKC met meer strijd de duels in en werden steeds beter, dit resulteerde in veel halve kansen en vele corners. Gelukkig vielen hier geen goals uit en konden wij in de counter erg gevaarlijk worden met mooie kansen voor Chiel, Jeroen, Alex, Karsten en Sem. Uiteindelijk werd een mooie aanval van Karsten over links prachtig ingeschoten door Alex: 3-0. Even dachten we dat dit de beslissing zou zijn maar CKC kwam snel terug in de wedstrijd en scoorde een verdiende treffer: 3-1.

De volgende 5 minuten was het even billenknijpen voor de toeschouwers, wederom kansen en corners voor CKC, maar Roan kon zijn doel verder schoonhouden. Vlak voor tijd besliste Sem de wedstrijd na een scherpe counter met zijn 3e doelpunt. Een terechte 4-1 overwinning was een feit.

Hard gewerkt boys, grote klasse!!!!

Als we zo blijven knokken voor elke bal en de wil is er om te winnen kunnen we nog steeds de volgende bekerronde behalen. Volgende week uit (helaas pas om 10:00) tegen Nieuwerkerk.