E4 klimt naar 2e plaats na grote overwinning op Nieuwerkerk E8: 1-8

Jeroen Schep (schot)

E-pupillen, E4, Groep 5 06

5 oktober 2013 10:00

Zaterdag 5 oktober: prachtig “lente” weer en pas om 10:00 uit tegen hekkensluiter Nieuwerkerk E8. Alle ingrediënten voor een prachtige pot voetbal. Toch blijkt er zelfs bij de E4 een groot verschil tussen uit en thuis. Bij uitwedstrijden zijn we toch altijd een beetje onder de indruk van de reis, ander complex, vreemde kleedkamer en een ander veld.

Onder aanvoerderschap van Sem begon Schoonhoven een beetje slap aan de wedstrijd en was de eerste grote kans voor Nieuwerkerk. Gelukkig was keeper Roan wel gelijk scherp en kon deze kans onschadelijk maken.

Gelijk was Schoonhoven wakker en kreeg goede kansen. Chiel raakte zelfs tweemaal de paal, waarvan één uit een corner. Uiteindelijk kwam de verdiende voorsprong voor Schoonhoven. Na een slim passje van Chiel op Karsten verraste die met zijn schot de keeper: 0-1. Al snel viel de 0-2 door een prachtige steekbal van Alex op Chiel die simpel de bal in de korte hoek schot. Schoonhoven was nu echt wakker en Nieuwerkerk wist het niet meer. Jeroen maakte 0-3 op aangeven van Karsten en Sem scoorde 0-4 na gepruts in de Nieuwerkerk verdediging.

De rust was zeer welkom voor Nieuwerkerk en konden we de lange tocht gaan maken naar de kleedkamers.

Na rust veranderde er niets aan het spelbeeld, veel kansen voor Schoonhoven en Nieuwerkerk kwam er niet aan te pas. De 0-5 werd gescoord door wederom Chiel op mooi aangeven van Sem, Sem pakte wederom Nieuwerkerk de bal en maakte zelf 0-6, Jeroen maakte op aangeven van gelegenheidsspits Brent 0-7. Hierna mocht Nieuwerkerk de eer redden middels een mooi afstandsschot 1-7. Het slotakkoord was voor Karsten die de uittrap van de keeper opving en deze netjes zelf afmaakte: 1-8.

Een keurige overwinning op een toch wel zwakke tegenstander. Door het verlies van Capelle klimt E4 naar de 2e plaats en wacht volgende week de topper tegen Capelle voor een plek in de volgende ronde. Gelukkig weer om 08:30, maar helaas wel uit. Succes mannen!!!