Zondag 1 verslaat Lekkerkerk 1 met 3-1

Lekkerkerk 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 7e klasse 05

29 september 2013 11:00

Na de zwaar bevochten zege tegen de Zwervers een week eerder, moesten we het deze week opnemen tegen Lekkerkerk. Wedstrijden, in het verleden, tegen Lekkerkerk zorgden altijd voor spektakel en worden op het scherpst van de snede gespeeld. Het veld lag er mooi bij en het weer was prima voor een mooie wedstrijd.

De wedstrijd was nog geen 3 minuten oud of Dennis kreeg vrije doorgang richting het doel van Lekkerkerk. De hoek was alleen lastig en de keeper van Lekkerkerk kon redden. Lekkerkerk probeerde het vooral met lange ballen over de verdediging van Schoonhoven in de hoop dat de snelle spitsen iets konden uitrichten. Door het natte veld, een attente verdediging en een keeper die zijn doel regelmatig snel uit kwam had deze speelwijze van Lekkerkerk geen effect. Schoonhoven probeerde er in de tegenstoot gevaarlijk uit te komen. Dennis was een paar keer dichtbij een treffer maar kon net niet afronden. Op het moment dat er geen doelpunt verwacht werd, kwam Schoonhoven op 1-0. Een verdediger van Lekkerkerk speelde terug op de keeper, die vervolgens de bal onder zijn voet door liet rollen. Aangezien de keeper het niet nodig vond om achter de bal aan te rennen, kwam Schoonhoven makkelijk op 1-0. Het spelbeeld veranderde hierna niet: Lekkerkerk probeerde het voornamelijk met lange ballen of met schoten van afstand. In de tegenaanval probeerde Schoonhoven er snel uit te komen. Bij een van die uitbraken probeerde Aart de bal binnen te houden en blesseerde zich hier zo erg bij dat het direct einde wedstrijd was. Daniel was zijn vervanger in de spits. Helaas was dit ook van korte duur: Daniel mocht in het zestien metergebied richting keeper gaan om te scoren en de keeper vond het vervolgens nodig om Daniel af te stoppen door op dijbeen hoogte in te komen. Waar een rode kaart niet had misstaan, kwam de keeper weg met een gele kaart. Daniel kon niet meer verder en moest worden vervangen door Edgar. Pim wist wel raad met de gegeven penalty en maakte er 2-0 van. Dit was tevens de ruststand.

In de tweede helft was het spelbeeld eentoniger: Lekkerkerk was feller en gevaarlijker en de organisatie, wellicht ook door het gebrek aan conditie, was zoek. Waar Lekkerkerk in de eerste helft nauwelijks gevaarlijk was, kwamen ze in de tweede helft regelmatig gevaarlijk bij het Schoonhovense doel. Gelukkig zat telkens een verdedigend been tussen de doelpogingen en behoede onze keeper Rob ons meerdere malen voor een tegendoelpunt.

Volkomen onverwachts en ook onverdiend kwam Schoonhoven op 3-0. Een prachtige pass van Maarten op Dennis, die hem vervolgens breed kon leggen op Pim, stond aan de basis van Pim zijn tweede doelpunt van de middag. Dit doelpunt gaf ons gelukkig wat lucht, en dat hadden we nodig ook. De energie was op en Lekkerkerk kreeg steeds meer kansen. De spitsen van Lekkerkerk wisten echter de mooiste mogelijkheden om zeep te helpen. Zelfs een penalty wisten ze op de paal te schieten en vervolgens ging de rebound huizenhoog over. Uit een corner werd het uiteindelijk nog 3-1 maar daar bleef het bij. Met 2 gespeeld en 6 punten staan we op een gedeelde eerste plaats. Gezien de hoeveelheid publiek en de werklust op het veld, kunnen we concluderen dat het na magere jaren weer goed gaat met het zondagafdeling. Komende zondag de uitwedstrijd tegen Woerden.