Schoonhoven verplettert PPSC in 2e helft

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse B

5 oktober 2013 15:00

Steenbergen, R.M.

Schoonhoven heeft hard uitgehaald tegen het Schiedamse PPSC. Na een snelle voorsprong had Schoonhoven het lastig in de eerste helft, maar hield het stand. In de 2e helft was Schoonhoven heer en meester en liep het uit naar een sensationele 7-1 overwinning.

Trainer Bert Potuyt gaf voorafgaand aan de wedstrijd aan dat het thuispubliek weer eens een keer een mooie wedstrijd verdiende. Want tijdens de eerste wedstrijden van het seizoen was het publiek nog nauwelijks verwend. En een mooie wedstrijd zou het worden. Schoonhoven startte uitstekend aan het duel. Binnen de minuut kwam het op voorsprong door Mike Ketelaar. De verdediging van PPSC werd onder druk gezet en na slecht wegwerken was het Kelvin Potuyt die Mike Ketelaar vrij voor de goal kon zetten. Ketelaar schoof de bal keurig in de korte hoek binnen.

Naarmate de 1e helft vorderde was het PPSC dat het initiatief nam. De ploeg was een aantal maal gevaarlijk en Schoonhoven had het aan het uitstekend spelende centrale duo Kruiper/ Zwijnenburg te danken dat de meeste aanvallen onschadelijk gemaakt konden worden. Toch kregen de Schiedammers wel kansen. Een vrije trap kon bij de 2e paal binnengeschoten worden, maar de bal ging hoog over. In de 25e minuut leken de gasten op 1-1 te komen, maar de aanvaller trapte voor een leeg doel over de bal heen. Aan het einde van de eerste helft kreeg Schoonhoven weer meer controle, maar ook Schoonhoven zou niet meer tot scoren komen.

PPSC zal ongetwijfeld met een gevoel aan de 2e helft zijn begonnen dat er wat te halen viel in de Zilverstad. Maar alle goede intenties werden snel de kiem in gesmoord. Want het was Schoonhoven dat in de 47e minuut de score uitbreidde via een doelpunt van opnieuw Mike Ketelaar. Ketelaar kon de bal van dichtbij binnentikken op aangeven van Pieter Meijer. Na de 2-0 werd het verschil tussen beide ploegen groot. Alles lukte eigenlijk bij de Schoonhovenaren en het geloof bij PPSC was weg. Via prachtige aanvallen zou Schoonhoven uitlopen naar een 5-0 voorsprong. De 3-0 kwam van de voeten van Paul Hom. Dit keer was Ketelaar de aangever. Voor Ketelaar nog niet genoeg want hij was zelf verantwoordelijk voor de 4-0. De 5-0 zou één van de mooiste doelpunten van de middag zijn. Na goede combinaties tussen Ruissen, Overbeek en Hom, was het uiteindelijk aanvoerder Hom die doeltreffend afrondde. PPSC liet het in de 2e helft volledig afweten en kwam er eigenlijk niet meer aan te pas. Toch zou de ploeg in de 82e minuut nog wel een eretreffer weten te maken.

Ketelaar werd na zijn 3 doelpunten en assist gewisseld en Redouan Adouby kwam voor hem in het veld. De jonge aanvaller liet in de 20 minuten dat hij inviel zien dat hij een neusje voor de goal heeft. Al snel wist hij het doel te vinden, maar deze treffer zou nog afgekeurd worden wegens buitenspel. Maar niet veel later liet hij alsnog zijn naam op de lijst van doelpuntenmakers noteren. Paul Hom gaf aan de rechterkant van het veld de bal strak voor en Adouby schoot de bal uit de lucht keurig binnen.

Het slotakkoord was voor Kelvin Potuyt. De middenvelder die al vaker bewees over een goede trap te beschikken schoot een vrije trap schitterend binnen. Na 90 minuten voetballen en een 7-1 stand floot de scheidsrechter voor het einde. Zo won Schoonhoven met 7-1 na een goede 2e helft. Toch zal het elftal niet al te lang in de euforie moeten blijven hangen. Want ondanks de 7-1 zal Bert Potuyt met name in de 1e helft punten gezien hebben die beter moeten.

Door de overwinning stijgt Schoonhoven naar de 5e plaats op de ranglijst. Maar deze ranglijst zegt nog niet zoveel want de verschillen zijn nog minimaal. De eerstvolgende thuiswedstrijd is voor Schoonhoven pas op 2 november tegen Floreant. Volgende week speelt Schoonhoven eerst uit tegen Zestienhoven. Na een vrije zaterdag (19 oktober), speelt Schoonhoven wederom uit. Dan gaat het elftal op bezoek bij CVC Reeuwijk. Hopelijk weten het elftal deze lijn de komende weken door te trekken.

Opstelling Schoonhoven: Van Cappellen, Ruissen, Kruiper, Zwijnenburg, Heijkoop (Van Elteren), Arbeider (Adouby), Potuyt, Overbeek, Meijer, Ketelaar (Kuiper) en Hom.