B1 wint in matige wedstrijd van DCV

B-junioren, B1, Groep 2 06

12 oktober 2013 11:00

H.de Vries

De vrijdag ervoor en de zondag erna was het rotweer, maar op zaterdag scheen speciaal voor B1 de zon en mede daardoor was er veel publiek op afgekomen.

B1 was zo gelukkig dat ze op het kunstgras mochten spelen,  de andere velden waren namelijk  afgekeurd.
Leuk om te zien was dat er op en langs het veld wat “Pellekapsels” te zien waren!
Anass was geblesseerd en deed niet mee. Jelle, die vorige week nog geblesseerd was, deed wel weer mee.
Amine zagen we een stuk later aankomen dan de anderen en samen met Tom nam hij plaats op de reservebank.

Tiago´s moeder stond voor het eerst weer lang de lijn en ze vertelde ons dat Tiago oom is geworden! Zijn zus heeft namelijk een dochtertje gekregen. Ze heet Imaani Maísa. Tiago is nu al een goeie oom, kijk maar!

Tussen het kletsten door was van de wedstrijd tussen de nummer 1 en nummer 6  te zien dat Schoonhoven voetballend wel beter was, maar het spel rommelig was en er veel balverlies werd geleden. DCV had zelfs de betere kansen ondanks dat ze zich niet veel op de Schoonhovense helft vertoonde.  Schoonhoven kwam goed weg toen een schot eindigde op de lat vlak voordat scheidsrechter de Vries floot voor de pauze. Ruststand 0-0.

Tom en Amine hadden hun plekje op de bank aan Mijke en Illias gegeven in de 2e helft en in deze helft werd er minder balverlies geleden, waren de aanvallen beter en kwamen er meer kansen.
Dat leverde al snel de 1-0 op. Tiago´s schot op doel werd door de keeper weggedoken, shahram twijfelde echter niet en schoot de bal in het net.

Toen Mijke erin kwam voor Robbin, schoof Jelle door naar linksvoor en dat pakte goed uit.
Uit de voorzet die hij vanaf links gaf in de 70ste minuut wist Giorgio, nadat eerst de keeper en daarna een tegenstander in de weg stond, de 2-0 binnen te werken.  Zie de beelden!

Na de nieuwe regels van handjes geven voorgaand aan de wedstrijd en alleen de aanvoeder praat met scheidsrechter, is er nog een nieuwe regel ingevoerd vandaag, nl. de vader van degene die de bal ver weg schiet moet hem halen! Jelle´s vader was het 1e slachtoffer van deze “regel”,  en voorzichtig klom hij over het hek van het tweede veld.  Later  was eigenlijk Giorgio´s vader de klos, maar hij was  niet aanwezig en werd weer per sms op de hoogte gehouden.

Vlak voordat het eindsignaal klonk zette Tiago de stand op 3-0, je ziet de bal er nog net inrollen op de video.

Zaterdag 2 liep zich al warm langs het veld voor hun wedstrijd tegen WDS en omdat Jaysey daar ook grensrechter is nam Ilias de vlag van hem over,  omdat de grensrechter zich 10 minuten voor wedstrijd moet  melden bij de scheidsrechter.

B1 heeft hard gewerkt en verdiend gewonnen ondanks dat het niet geweldig was.

Schoonhoven heeft net als UNIO 18 punten, maar UNIO heeft één wedstrijd meer gespeeld en is klaar.
Mocht Schoonhoven volgende week met 0-7 van Capelle verliezen staan ze precies gelijk met UNIO, maar daar gaan we niet van uit en kunnen we volgende week zeggen dat Schoonhoven 1e is geworden in de bekerpoule.

Foto´s
Filmpje

Spelers:
Koen Siegert, Jelle Bakker, Robbin Brouwer, Giorgio Getrouw, Ilias Harracha, Amine Karroem, Walter van Maurik, Shahram Omary, Mijke Roelfsen, Julian van Schaik, Joris Steverink, Tiago de Vries, Tom Kruiper.