B1 maakt gehakt van Nieuwerkerk

Nieuwerkerk B3

B-junioren zaterdag, B1, 2e klasse 5

9 november 2013 13:00

Op zaterdag 9 november stond de wedstrijd uit tegen Nieuwerkerk op het programma.

Walter en Joris waren afwezig want die zaten in Italië. Anass was nog geblesseerd en daarom deden Jorn Vrijman en Thijs Schilt mee.

Schoonhoven begon kwakkelend aan de wedstrijd met af en toe een kans van ondermeer Tiago, maar die schoot naast en op de paal.

Na een aantal kansen kwam Nieuwerkerk bij Coen maar dat liep niet goed af. Mijke werd afgetroefd door de linksvoor van Nieuwerkerk en scoorde de 1-0.

Schoonhoven ging meer druk naar voren zetten en Nieuwerkerk kon niet langer genieten van de voorsprong want Tiago maakte de 1-1, Schoonhoven speelde later in de 1e helft stukken beter. Bij een hoekschop ging Jelle achter de bal staan en schoot de bal met een mooie indraai achter de keeper. De wind speelde juist mee bij de corner, en zo stond de B1 weer 1-2 voor en had Schoonhoven de wedstrijd helemaal naar zich toe getrokken. Vlak voor rust ging de keeper in de fout en speelde hij Shahram aan en Shahram bleef rustig en hield het overzicht. Hij zag Giorgio vrijstaan en hij mocht het laatste zetje geven.

In de rust werd er gewisseld en kwamen Thijs en Jorn erin.

Schoonhoven ging lekker door met aanvallen en kwam snel na rust op een 1-4 door Tiago die zijn 10e goal maakte in dienst bij B1. Schoonhoven had de wedstrijd helemaal in de hand en bij Nieuwerkerk begonnen de irritaties op te lopen.

5 min na de 1-4 van Sharham kwam de 1-5 op het scorebord te staan door Thijs, Shahram mocht ook een doelpuntje meeprikken en was ook weer tevreden.

Sharham vond ook wel dat het 1-6 mocht worden en dat deed hij ook en scoorde zijn 2e van de middag. Amine was na Shahram de volgende man die scoorde. Thijs speelde goed, net als Jorn die een paar keer goed had ingegrepen op de nummer 11. Dit was een van de beste spelers samen met de spits. Na Thijs heeft Giorgio nog een doelpunt meegepikt en stond het 1-9!

Schoonhoven zat even niet op te letten en toen scoorde Nieuwerkerk toch nog de 2-9.

Het fluitsignaal klonk en B1 had haar 2e competitie wedstrijd gewonnen.

Volgende week om half 1 moet Schoonhoven thuis tegen Gouda. Dat word knallen!

VVS B1: Coen Siegert, Julian van Schaik,Tom Kruiper Jelle Bakker, Mijke Roelfsma, Jorn Vrijman, Amine Karoum, Robbin Brouwer, Shahram Omary, Tiago de Vries, Iliass El Harracha, Giorgio Getrouw, Thijs Schilt.

Robbin Brouwer