B1 stoot Gouda van 1e plaats af

Gouda B1

B-junioren zaterdag, B1, 2e klasse 5

16 november 2013 12:30

VVS B1, de nummer 3, tegen Gouda B1 de nummer 1, dat beloofde spannend te worden!

Op het derde veld ging de wedstrijd van start en van de reserves, Mijke en Robbin, had Robbin de vlag in handen genomen. Al snel bleek dat Gouda een prima samenspel had, vooral de communicatie tussen hen was goed. Erg veel echte kansen kregen ze echter niet.
Eenmaal voorkwam een zelfverzekerd uitkomende Koen dat Gouda kon scoren en de twee kans voor Gouda ging naast.
De Schoonhovense verdediging stond zijn mannetje.
Na ongeveer 12 minuten spelen kreeg Schoonhoven een corner. Amine ging achter de bal staan en slingerde hem mooi voor de goal.
De Goudse keeper wist de bal echter weg te boksen en wederom kwam de bal voor Amine´s voeten.
Deze keer schoot hij de bal hard en laag over de grond richting doel. Via de keeper kwam de bal bij Tom die twee keer de kans  kreeg om van dichtbij doel te treffen, maar twee keer lag de keeper in de weg. Gelukkig was daar Tiago die hem binnen wist te tikken en Schoonhoven op 1-0 voorsprong zette.

Ook de tweede treffer kwam van de voet van Tiago. Nummer 8 van Gouda maakte een foutje en Tiago strafte dat gelijk af en schoot de bal loeihard in het doel. Met prettige 2-0 voorsprong werd de kleedkamer opgezocht.

Er werd in de 1e helft door de spelers van Gouda opvallend veel geappelleerd voor hands.
Wat weleens vergeten wordt is dat "hands" inhoudt dat de speler de bal opzettelijk met de hand of arm speelt/raakt, (de beweging van de hand naar de bal (niet de bal naar de hand) zoals te lezen in de spelregels van de KNVB. Het is ook niet makkelijk om al die regeltje in je hoofd te hebben....

De tweede helft hebben wij niet gezien en hebben het onderstaande dus van horen zeggen.
Mijke en Robbin erin kwamen voor Joris en Tiago.
De 3-0 kwam uit een penalty voor Schoonhoven nadat Robbin van achteren onderuit gehaald was.
Een klusje voor de Balotelli van B1, Jelle, die hem erin schoot.
Vervolgens volgde een gele kaart voor een speler van Gouda en voor Tom en terwijl zij "genoten" van 10 minuutjes rust kreeg Schoonhoven weer een penalty toegekend. Duwen gaf de scheidsrechter aan.
Over deze beslissing was veel verontwaardiging. Jelle liet zich daar echter niet door afleiden en hij schoot zijn 2e goal binnen.
Gouda werd ook in deze helft niet echt gevaarlijk en moest toezien hoe Schoonhoven de drie punten binnenhaalde en hen daarmee van de troon stootte.

Jaysey, die onverwacht toch kon komen kijken, heeft geluk gebracht voor B1! Zelf heeft hij wat minder geluk.
Vrijdagnacht ging in zijn slaap (hoe bizar!) zijn schouder weer uit de kom. Deze keer schoot hij niet zelf terug en was een nachtelijk bezoekje aan het ziekenhuis nodig. Ook trainen is nu niet meer mogelijk omdat hij een week met een mitella moet lopen.
Volgende week maar even een afspraak maken met de orthopeed om te kijken wat er nu moet gaan gebeuren, want de schouder sterk maken met fysiotherapie heeft niet geholpen. Het ziet er naar uit dat Jaysey dit seizoen niet meer kan keepen en dat is erg sneu.

Volgende week word er uit gespeeld tegen hekkensluiter RVC´33 B1, moet geen probleem zijn. Er kan uitgeslapen worden, want de wedstrijd begint pas om 14:30.

Spelers: Koen Siegert, Jelle Bakker, Anass Belali, Robbin Brouwer, Giorgio Getrouw, Ilias Harracha, Amine Karroem, Walter van Maurik, Shahram Omary, Mijke Roelfsen, Julian van Schaik, Joris Steverink, Tiago de Vries, Tom Kruiper