E4 verslaat koploper Alexandria in het hol van de leeuw met 2-3

Assist: Chiel Schenk

E-pupillen zaterdag, E4, 5e klasse 11

16 november 2013 8:30

Zaterdagochtend 16 november gaat om 06:30 de wekker. We mogen weer om 08:30 spelen in Rotterdam, joeppie. Eerst nog even de 12e verjaardag vieren van dochter Marijn, ontbijten en snel naar het van Hofland voor vertrek om 07:30. Het is nog donker en mistig en temperatuur is vlak boven het vriespunt. In Schoonhoven zijn de grasvelden wederom afgekeurd tot 11:00, we bellen nog even voor de zekerheid naar Rotterdam. Maar daar is volledige onbegrip voor ons telefoontje. Dus we kunnen vertrekken. Alexandria stond stijf bovenaan met 6 punten en 18 doelpunten voor en 2 tegen, dus we waren gewaarschuwd.

Iedereen fit en onder aanvoerderschap van Milan gaan we met z’n 8ten de wei in. De tegenstander had overigens liever 11 tegen 11 gespeeld. Wederom zijn ze een kop groter en beginnen we aftastend en een beetje onder de indruk. Gelukkig verdwijnt deze schroom snel en zeker na een slim genomen corner door Chiel die er in één keer ingaat: 0-1. Zoals je dan wel vaker ziet gaat bij het ene team de hoofies omhoog en bij het andere team de hoofies omlaag. Zij spelen fysiek en waren daarin sterker, maar wij combineerden beter en speelden dus slimmer. Na een prachtige steekbal van Sem op Karsten, kon Karsten de hoek uitkiezen en scoorde in de linkeronderhoek: 0-2. Ongeloof en blijdschap bij de meegereisde toeschouwers van Schoonhoven. Helaas was dit van korte duur, doordat Alexandria scoorde uit een corner: 1-2. Snel daarna was het  rust.

Na rust ging Alexandria nog meer druk zetten en nog fysieker spelen, maar Schoonhoven bleef achterin overeind door goed verdedigen van Brent, Milan en keeper Roan. Voorin waren we gevaarlijk door snelle counters. Hieruit ontsnapte Chiel aan de verdediging en ging er over links vandoor, haalde de achterlijn en zag Alex vrijstaan voor het doel. Alex bleef koel, kapte en draaide nog een keer en schoot de bal keurig langs de keeper, 1-3.

Wederom kwam Alexandria terug in de wedstrijd en maakte de Anslusstor: 2-3. Daarna was er nog ca 10 minuten te spelen, bleven de toeschouwers met de billen knijpen, maar kwam Alexandria niet verder dan een bal op de paal, gemiste kans en nog een mooie redding van Roan. Schoonhoven had de wedstrijd vroegtijdig kunnen beslissen maar een goede inzet van Jeroen werd door de keeper uit het doel gehouden.

De scheidsrechter floot keurig op tijd voor het eindsignaal en kon het Schoonhovens feestje beginnen. Prachtige overwinning mannen door keihard te werken en goed overspelen. Zo zie je maar dan kunnen we van iedere tegenstander winnen. Op naar Capelle volgende week, een lastige tegenstander, maar niet zeker onmogelijk.