Winst bij Gouderak

... (schot)

B-junioren zaterdag, B3, 4e klasse 6

16 november 2013 12:30

Wedstrijd uit bij Gouderak ging door het veld was wel nat en iets drassig maar toch.
Gouderak kwam uit de 3e klasse dus een geduchte tegenstander.
Floris had een weddenschap met 3 van de 4 vrouwelijke speelsters bij winst Gouderak kostte hem dat €10,- maar bij winst dus €10,- in het zakkie bij Floris.
Het verlies van vorige week zat nog diep dus een wedstrijd winnen was een vereiste.
Na 2 minuten spelen was het Floris die een geplaatst schot had op doel en deze ging perfect over de keeper in het doel.
Gouderak had hier niet op gerekend want 2 minuten later was het Tom die de bal achter de keeper had liggen met een hard geplaatst schot.
Gouderak kwam hierna iets beter in de wedstrijd maar werd goed opgevangen door de verdediging.
Ook Schoonhoven speelde goed en dus ook wij kregen een paar kleine kansjes die geen doelpunt opleverde.In de 21e minuut kreeg Schoonhoven een vrije trap net over de middenlijn die Floris nam, de bal ging richting Sven die met een wonderbaarlijke mooie omhaal in het doel belandde, het was jammer dat er geen camera beelden zijn anders had deze zeker kans gemaakt met het mooiste doelpunt van de ere-divisie.
Gouderak werd onder druk gezet en de keeper van hun was onzeker vooral de terugspeel ballen waren een ramp voor hem, bijna dachten we dat hij de bal in eigendoel schoot maar hij ging over de achterlijn en dus een corner.
Dominique nam deze en het was Mark die de bal in het net schoot.
Gouderak bleef wel voetballen en had ook een paar goede schoten op doel waar Coen redding moest brengen en dat ook deed.
Schoonhoven ging de rust in met een 4-0 voorsprong.
Na de rust ging Gouderak vol in de aanval om de achterstand goed te maken maar konden nog geen vuist maken.
Het spel golfde op en neer zonder resultaat tot in de 67e minuut de spits alleen op Coen kon afgaan en ook scoorde.
Tom werd in het strafschop gebied gevloerd door een speler van Gouderak en dus een strafschop die Sven benutte.
Gouderak deed in de laatste minuut nog iets terug doordat Coen na een ingreep de bal precies in de voeten van een Gouderak speler schoot die zich niet bedacht en gelijk op doel schoot eindstand 5-2.
Volgende week uit naar Donk.