B1 scoort "maar" 4 keer tegen RVC

RVC '33 B1

B-junioren zaterdag, B1, 2e klasse 5

23 november 2013 14:30

De nummer 1 VVS B1 tegen de hekkensluiter RVC´33 B1 stond vandaag op het programma.

Gezien het aantal tegendoelpunten dat RVC kreeg in de 1e 3 competitiewedstrijden (26 stuks) werden er een behoorlijk aantal doelpunten verwacht, dit pakte iets anders uit.
Vanwege Jelle´s afwezigheid en Anass zijn blessure had Schoonhoven vandaag maar 1 wisselspeler. Coen (hij staat nu ook op de teampagina) verving net zoals in alle
eerdere wedstrijden Jaysey, die geopereerd moet worden en zich gaat richten op volgend seizoen.
Wel waren beide geblesseerden aanwezig om hun team aan te moedigen, te vlaggen en info te verzamelen voor dit verslagje.

Beide ploegen speelden magertjes en soms zelfs ronduit slecht.
Het duurde ongeveer een kwartiertje voordat de 1e goal viel.
Na een goede pass van Tiago kwam Giorgio 1 op 1 met de keeper en zette Schoonhoven op 0-1 voorsprong.
Uit een corner, 20 minuten later, werd er weer gescoord. Uit de kluts die volgde na de rebound van de kopbal van Tom wist Shahram Schoonhoven op 0-2 te zetten.
Op naar de 0-3 zou je denken, maar vijf minuten later het was RVC dat profiteerde van een foutje van Julian.
De RVC speler kwam 1 op 1, scoorde beheerst en liet Coen kansloos. Het was pas de 3e goal van RVC dit seizoen.
Kort voor rust nam Robbin een corner voor Schoonhoven. Tom, die mee naar voren was gekomen, kopte deze keer wel raak en was het 1-3.

In de tweede helft werd het er niet beter op. Er valt alleen te melden dat na 7 minuten spelen Tiago de bal uit de kluts voor het doel knap in de verre hoek schoot en de eindstand daarmee op 1-4 bepaalde.

We sluiten ons aan bij de woorden van Robbin op Twitter; "wedstrijd was matig, maarja ook de mindere wedstrijden moet je winnen".

Alleen DONK en UNIO wisten ook te winnen, zij versloegen ARC en Nieuwerkerk. De rest van de teams speelden gelijk.
Schoonhoven behoud de 1e plaats met twee punten voorsprong op DONK.

Volgende week, alweer uit, tegen ARC B3 dat tot nu toe één wedstrijd won, nl. van de tegenstander van Schoonhoven van vandaag, RKC. Zij wonnen met 0-7..... Ze nemen nu de 8ste plaats in.

Spelers: Coen Siegert, Robbin Brouwer, Giorgio Getrouw, Ilias Harracha, Amine Karroem, Walter van Maurik, Shahram Omary, Mijke Roelfsen, Julian van Schaik, Joris Steverink, Tiago de Vries, Tom Kruiper.