B1 speelt moeizame wedstrijd bij ARC maar wint wel

ARC B3

B-junioren zaterdag, B1, 2e klasse 5

30 november 2013 12:45

Zaterdag stond de wedstrijd ARC – VV Schoonhoven op het programma.

Dat de stand op de randlijst niet bepalend is voor de tegenstander werd zaterdag wel weer eens duidelijk.
ARC heeft een goede en hardwerkende ploeg, volledig bestaand uit 2e jaars B-junioren.
Dit team is vorig jaar ongeslagen kampioen geworden in de 3e klasse en nu dus een stapje hoger gaan voetballen.
ARC had tot op dat heden met kleine cijfers verloren maar ook gewonnen van Reeuwijk.

Op een zeer hobbelig en zanderig veld, maar wel onder een heerlijk najaar zonnetje werd er iets voor 13 uur afgetrapt.
Het begin van de wedstrijd was duidelijk voor de B1. Met goede combinaties werd ARC in de verdediging gedrukt.
Een aantal mooie kansen werden genoteerd, alleen het vizier stond niet op scherp of de bal werd te zacht ingeschoten.
Er was sowieso iets vandaag met de ballen in Alphen aan de Rijn. De wedstrijdbal was (te) zacht en men had nog niet door bij ARC dat het Sinterklaastijd was in plaats van Pasen want de reserve bal leek een ei. Het maakte het voetbal niet makkelijker.
Gelukkig wist Giorgio na een mooie aanval laag en hard binnen te schieten.
Iets later viel de 2e goals van Giorgio maar daar ging hands aan vooraf. De scheidrechter keurde de goal af.
Schoonhoven was wel iets beter maar langzamerhand werd er onzorgvuldig gespeeld, te veel diepe ballen en er was weinig beweging.
Daardoor kon ARC steeds gevaarlijker worden. Eerst redde Coen nog bij een 1-op-1 situatie, maar enige minuten later moest hij zich gewonnen geven bij een mooi afstandschot door ARC. Met een 1-1 ruststand werd de kleedkamer opgezocht.

Na rust kwam Tom in de ploeg en nam Mijke plaats op de reservebank. De afspraak om meer druk te zetten en korter te dekken werd net na de rust nog niet echt zichtbaar. Schoonhoven had het lastig en ging niet het eigen spelletje spelen maar ging meevoetballen met de tegenstander.
Lange ballen, veel fysiek. ARC kreeg in deze periode dan ook een aantal mogelijkheden, maar Coen wist door goed keeperswerk zijn doel schoon te houden. De B1 zette een tandje bij en ging harder werken en ook beter voetballen.
Het was wachten op een goal en die kwam er ook. Tiago wist zeer goed af te ronden na goed voorbereidend werk van Amin en Sharam.
ARC probeerde nog bij te schakelen maar de B1 had de wedstrijd in handen. Men was veel scherper in de duels, lieten de bal goed rondgaan en de kansen kwamen weer. Een mooie vrije trap van Jelle kwam terecht bij Tiago, hij nam prima aan en schoot bekeken
in de uiterste hoek. Met een 1-3 voorsprong is het makkelijker voetballen. Amin had nog een zeer mooie loopactie maar speelde de bal net iets te ver voor zich uit. De scheidrechter floot na 40 minuten in de 2e helft af en de 3 punten waren ‘in the pocket’.
ARC heeft een stugge ploeg waartegen het lastig voetballen is. Het maakte het de B1 erg lastig, maar gelukkig herpakte het team zich op tijd om alsnog de winst binnen te slepen.

De komende weken speelt de B1 eerst tegen Haastrecht en daarna tegen Jodan Boys.