Eerste wedstrijd thuis en winst

Nieuwerkerk B5

Tom - Groenewold (intikker)
... (schot)
... (solo)
... (schot)

B-junioren zaterdag, B3, 4e klasse 6

30 november 2013 12:45

Eindelijk de eerste wedstrijd thuis na 3x uit te hebben gespeeld, gelukkig waren de velden goedgekeurd.
Nieuwerkerk stond boven ons en bij winst stonden we gelijk.
Beide ploegen begonnen goed aan de wedstrijd en de wedstrijd ging gelijk op, maar na 2 minuten spelen kwam Coen in botsing met een speler van Nieuwerkerk en die raakte vol zijn knie, gelukkig kon Coen verder.
Het was Schoonhoven die de score opende met een diepte pass op Dominique die de keeper dwong om uit zijn doel te komen en de bal netjes op Tom voorgaf en voor een leeg doel via binnenkant paal raak schoot.
Nieuwerkerk kreeg hierna ook kansen maar Coen en de verdediging hielden het doel schoon.
Na 20 minuten spelen scoorde Nieuwerkerk de 1-1 na een fraai schot van ongeveer 20 meter op doel die over Coen in het doel viel.
Gelijk hierna scoorde Dominique de 2-1 die de bal om de keeper heen krulde.
Nieuwerkerk kreeg nog geen 2 minuten later ook hun doelpunt na een goede actie van hun spits en het was weer 2-2.
De wedstrijd ging echt op en neer en voor de neutrale kijker een boeiende wedstrijd die alle kanten op kon gaan toch was het Nieuwerkerk die de 3-2 scoorde met ook een bal om Coen heen.
Coen kreeg toch teveel last van zijn knie en moest worden gewisseld en dus ging Ryan op doel.
Floris scoorde net voor de rust de 3-3 na een assist van Falco die hem vrij zag staan in de 16.

Na de rust ging Schoonhoven goed door en na al een minuut in de 2e helft wist Floris de bal vanaf 20 meter de bal ook over de keeper in het doel te krijgen.
Nieuwerkerk kon niet echt gevaarlijk worden en dus was het Schoonhoven die scoorde door een mooi schot van Mark en hij scoorde ook de 6-3 na een voorzet van Falco.
Dominique scoorde met een mooi schot na een diepe bal van Floris.
De eindstand 8-3 was een een goal van Sven die fraai afronde na een diepe bal kreeg van Floris.

Volgende week uit naar Unio