Bekerwedstrijd

... (intikker)

B-junioren, B3, Groep 2 16

11 januari 2014 14:30

Toch nog een bekerwedstrijd hoewel we waren overgeplaatst in de voorronde en niet meer in een stand voorkwamen dachten wij dat we er uit lagen.
Tegenstander Cabauw speelt in de groep van onze B2 en staan 2e dus een geduchte tegenstander waar ook nog veel klasgenoten speelde.
Onder een lekker zonnetje en veel toeschouwers ook jongens van andere teams werd er afgetrapt en Cabauw liet gelijk zien waar ze goed in waren combinatiespel.
Na 8 minuten spelen lag de 1-0 er al in door de goede speler nummer 10 die overal en nergens was.
Op het middenveld stond er altijd iemand vrij van Cabauw en dus was er altijd een aanspeelpunt deze speelde de nummer 10 weer aan en zette Ryan slim weg en kon alleen op de keeper afgaan en scoorde de 2-0 al na 11 minuten.
Na deze fase kon Schoonhoven eindelijk iets meer richting het doel komen van Cabauw maar niet gevaarlijk worden.
Cabauw bleef gevaarlijk en het was Coen die zeker 4 nuttige reddingen had, maar een corner die werd genomen en kon worden weggewerkt kwam voor een Cabauw speler die zich niet bedacht en de 3-0 scoorde.
Schoonhoven kwam niet verder dan een paar schoten op en naast het doel dus ruststand 3-0.
De 2e helft begon Schoonhoven goed en konden we Cabauw goed vastzetten op hun eigenhelft en werd de 3-1 door Tom gescoord die de bal voor zijn voeten kreeg van een gekeerd schot van Dominique en de bal netjes met een lob over de keeper schoot, nu moesten we doorzetten.
De nummer 10 van Cabauw werd goed verdedigd maar een voorzet van de rechtsvoor werd door de linksvoor netjes binnengeschoten die net iets sneller was dan Rob.
Schoonhoven bleef voetballen en kreeg ook de kansjes maar dit was niet genoeg.
Coen wist ook deze helft weer een paar kansen goed te keren en eenmaal de hulp van de paal en lat nodig had.
De 5-1 viel in de laatste minuten na een doorbraak van de spits.
Helaas uit de beker maar Cabauw was sterker en ging goed met de geboden kansen om, het zal maandag wel verder besproken worden op de scholen onder de klasgenoten.