E4 krijgt lesje in de voetbalwetten: 3-3 tegen Olympia E4

Olympia E4

E-pupillen zaterdag, E4, 5e klasse 11

18 januari 2014 10:00

Na een leerzame oefenwedstrijd vorige week tegen Cabauw waar een slechte (slappe) 1e helft werd afgewisseld met een zeer sterke en scherpe 2e helft. Dit resulteerde in een verdiende 7-2 overwinning, moesten we deze week om 10:00 in Gouda tegen Olympia E4.

Nu lijkt 10:00 uit in Gouda een prachtige tijd, vooral voor de ouders. Maar de ervaring leert dit seizoen dat uitwedstrijden een groot verschil zijn ten opzichte van thuiswedstrijden en dat 10:00 geen gelukkige tijd is en geen garantie  voor succes.

Vanaf de aftrap begonnen beide teams erg afwachtend en slap. Schoonhoven combineerde wel erg goed maar de echte scherpte leek er in het begin niet te zijn. De 0-1 kwam dan ook wel een beetje uit de lucht vallen en kwam door een afstandsschot van Karsten die richting de kruising vloog. Schoonhoven bleef nog steeds goed voetballen maar de echte “drive” kwam niet in het elftal vandaag. Schoonhoven werd steeds beter en kreeg vele kansen. De verdiende 0-2 viel uit een goed genomen corner die via Brent bij Alex terecht kwam en Alex schoot de bal keurig laag in de linkerhoek. Niets aan de hand, 0-2 voor en al vele kansen gemist. Dit kon een monsterscore worden. Helaas werd de eerste aanval van Olympia niet goed verwerkt in de Schoonhovens defensie en maakte Olympia het aansluitingsdoelpunt: 1-2.

Schoonhoven was niet onder de indruk en via een mooie aanval over vele schijven, haalde Alex de achterlijn, legde de bal keurig terug op Karsten en hij schoot de bal laag in het doel, 1-3. Vlak voor rust maakte de goed leidende scheidsrechter de 1e van zijn 2 fouten vandaag: een inzet van Karsten werd door een speler van Olympia met zijn handen van de doellijn gehaald, de scheidsrechter had zijn fluit al in de mond, maar floot niet en liet doorspelen. Jammer, het bleef 1-3 bij rust.

Na de rust was het spelbeeld onveranderd, dat wil zeggen: Schoonhoven kreeg nu zeker een zevental 100% kansen maar door toedoen van een zeer goede keeper en onvoldoende scherpte aan de kant van Schoonhoven ging de bal er niet in. Als toeschouwers voelden wij het onheil op ons afkomen, als jezelf de kansen niet scoort, dan vallen de goals aan de andere kant. De 2-3 viel door een misverstand in de Schoonhoven defensie en de 3-3 kwam door de 2e fout van de scheidsrechter. Keeper Roan had na een schot van Olympia zijn rechterhand op de bal geplaatst, hierna werd de bal er door Olympia onder vandaan geschoten en in het doel geschoten. Zelfs de Olympia toeschouwers vonden dat dit een vrije bal voor Schoonhoven had moeten zijn, maar ja daar koop je niets voor.

Chiel, Karsten en Jeroen hadden nog de 3-4 op hun schoen maar hun inzetten verdwenen net naast, bovenkant lat en tegen de keeper en werd de eindstand 3-3.

Erg teleurstellend en het voelt als twee punten verloren, maar zoals Cruyff zegt: “zolang je maar kansen krijgt, komt het vanzelf goed”. Tip voor volgende week: hetzelfde veldspel behouden, maar dan met iets meer scherpte voor het doel. Daar gaan we de komende week dus op trainen en op naar Groeneweg E3. Gelukkig weer thuis en om 08:30!!!