Goede wedstrijd toch verliezen.

Jodan Boys B4

... (schot)
... (schot)

B-junioren zaterdag, B3, 4e klasse 6

25 januari 2014 14:15

Nadat vorige week de wedstrijd thuis niet was doorgegaan moesten we gelukkig uit bij JodanBoys waar de wedstrijden meestal wel kunnen worden gespeeld.
De wedstrijd begon met een passen controle op het veld gelukkig had ik alles op orde en kon de wedstrijd beginnen.
Vanaf de aftrap ging JB vol in de aanval, zij wilde een snelle goal forceren maar wij kregen na 5 minuten spelen al een hele goede kans maar Sven schoot de bal net niet scherp genoeg en de keeper zat er goed tussen.
Na 10 minuten spelen was het dan toch raak na een goede voorzet van Floris op Dominique die beheerst binnenschoot.
Gelijk na de aftrap kreeg JB gelijk de kans op de gelijkmaker maar de bal raakte gelukkig de paal en kwamen wij met de schrik vrij.
Na 17 minuten kwam JB toch op gelijke hoogte door een corner, en 3 minuten later was het weer raak na een voorzet van links die met de punt van de schoen werd binnen getikt.
JB ging door want na 25 minuten spelen was het weer raak en van dichtbij werd het afgemaakt.
Schoonhoven stroopte de mouwen op en ging op jacht naar de aansluiting, de kansen waren er wel alleen de afronding net niet totdat Mark een grote schouderduw kreeg in het strafschop gebied en de scheidsrechter naar de stip wees ondanks dat Mark niet ging vallen was de uitleg van de scheidsrechter dat dit niet toelaatbaar was.
Sven nam de strafschop alleen niet goed want hij ging helaas over het doel, jammer want dit was de aansluiting geweest.
Nog voor de rust kwam er een corner van Schoonhoven die werd binnengekopt door Niels maar op de doellijn werd weggehaalt.
Dus gingen we de rust in met een 3-1 achterstand.
JB begon beter aan de 2e helft en een doorbraak aan de rechterkant zorgde voor een voorzet die bij een vrije speler kwam van JB en de bal achter Coen schoot.Het spel ging hierna op en neer met aan beide kanten wat kansjes en opstootjes.
In de 67e minuut kwam schoonhoven op 4-2 door een voorzet van Tom die Ivo goed meenam en het doel trof.
Een vrije trap van Floris kon met moeite worden gekeerd door de keeper en een veradelijk schot van Sven ging net naast.
De 5-2 van JB was een mooi schot uit de 2e lijn die ineens op doel werd geschoten in de verre hoek en Coen kansloos was.
Een aantal spelers van JD waren erg irritant bezig wat niet prettig was voor de wedstrijd en ook op het andere veld waren kleine opstootjes wat de keeper van JB erg nieuwsgierig maakte en dus de bal van Tom die werd aangespeeld door Dominique niet zag aankomen wat hij goed doorhad eindstand 5-3.
Schoonhoven speelde een goede wedstrijd maar verloor toch wat als wij beter met de kansen waren omgesprongen niet nodig was geweest.
Werner die als invaller was meegegaan omdat er 2 man afwezig waren speelde een goede wedstrijd en mag vaker invallen als het nodig is.
Volgende week de volgende zware wedstrijd tegen Donk thuis(als het tenminste doorgaat).