E2 krijgt geen loon naar werken tegen Stolwijk E1

Stolwijk E1

E-pupillen zaterdag, E2, 3e klasse 05

25 januari 2014 9:00

Tegenwoordig ben je blij dat je uit speelt, thuis worden meestal twee van de drie velden afgelast. Nu waren de beide grasvelden in Schoonhoven op vrijdagavond al afgelast. Maar “gelukkig” mocht hekkensluiter E2 uit naar koploper Stolwijk E1. Dat zou een hele moeilijke wedstrijd gaan worden.

Helaas zonder Jessy, maar met invaller Karsten (dit had overigens wel consequenties voor uw verslaggever) mochten we om 09:00 aantreden uit tegen de koploper. Coach Marcel had vorige week de tactiek en opstelling aangepast en zo werd ook vandaag begonnen, hierbij werd het “kerstboom” systeem als leidraad gebruikt, waarbij meer zekerheden worden ingebouwd en nog beter de kwaliteiten van de spelers benut worden.

Schoonhoven en Stolwijk begonnen gelijkwaardig aan de wedstrijd en was het verschil op de ranglijst geenszins terug te zien op het veld. Sterker nog Schoonhoven kreeg via Orfan en vooral Lars de grootste kansen op een verdiende voorsprong. Aan de andere kant was de defensie van Schoonhoven onder aanvoering van keeper Nordin alert om de gevaarlijke aanvallen van Stolwijk tegen te houden. 0-0 bij rust was eigenlijk net iets te weinig voor Schoonhoven E2.

Na de rust kwam Stolwijk een stuk sterker uit de kleedkamers, misschien hadden zij toch een iets andere thee gehad (iets waar je vleugels van krijgt). Ze kregen gelijk een aantal goede mogelijkheden, die vooral door keeper Nordin goed werden gekeerd.

Halverwege de 2e helft viel dan toch de op dat moment verdiende 1-0 voorsprong voor Stolwijk. Hierna begon Schoonhoven aan het slotoffensief, dit resulteerde nog in grote kansen voor Lars, Viggo en Justin maar de bal en de verdiende gelijkmaker wilde er helaas niet in. Dit is het geluk van de koploper en de pech van de hekkensluiter (voetbalwetten).

Heel positief vandaag is de werklust, het veldspel en de vele kansen en dat tegen een goed spelende koploper. Als we zo doorgaan de komende weken, dan komende de punten en overwinningen vanzelf, te beginnen volgende week tegen Nieuwerkerk thuis.