Inhaal wedstrijd

DONK B2

B-junioren zaterdag, B3, 4e klasse 6

6 mei 2014 19:30

De inhaalwedstrijd van afgelopen zaterdag was verplaats naar dinsdag en aangezien wij onze beste wedstrijden spelen op doordeweekse dagen beloofde het een mooie wedstrijd te worden.
Tegenstander Donk had aan een punt genoeg om kampioen te worden dus waren er vele toeschouwers van Donk aanwezig om hun spelers aan te moedigen.
Donk begon goed en zette gelijk druk om een snelle goal af te dwingen maar de verdediging Ryan,Rob,Niels en Sevven  onder leiding van Daan die de afwezige Arwin verving stond goed opgesteld en wisten menige aanvallen vakkundig af te stoppen.
Schoonhoven kwam maar slecht onder de druk vandaan en wist niet veel kansen te creeren dan een paar afstandschoten.
Donk kreeg een paar corners achter elkaar die wel gevaarlijk waren en Coen 2 zeer goede reddingen had op de lijn en dus Donk van een treffer afhield.
Schoonhoven probeerde met de lange bal snel onder de druk vandaan te komen, een paar corners was het resultaat maar deze werd door de verdediging van Donk weggewerkt.
Net voor de rust waren er kansjes voor Donk om een doelpunt te scoren maar hun pass was niet nauwkeurig genoeg, en dus was de ruststand 0-0 wat voor ons zeer goed is meestal staan we achter.
Na een korte rust begonnen we aan de 2e helft maar Donk begon niet meer zo fel en dus kwamen wij meer in ons spel en konden ook weer meer de bal rondspelen waardoor we dus meer kansen kregen op een paar schoten op doel.
Donk kreeg ook wel de kansen maar weer de vervolg pass was niet goed en kon de verdediging en Coen de bal makkelijk wegwerken, ook de irritatie van de spelers van Donk op hun eigenspel werd verbaal uitgesproken naar elkaar.
Na ongeveer 25 minuten spelen in de 2e helft kwam de bal bij Floris die buiten de 16 met een geplaatste bal in de verre hoek scoorde, de vreugde was enorm.
Donk moest de aansluitingstreffer scoren maar het beste was er wel vanaf de combinaties werden onnauwkeurig.
Schoonhoven kreeg meer grip en werd ook gevaarlijker, Ivo kon de bal op doel schieten maar de keeper wist de bal te keren echter kwam deze tegen een verdediger aan, deze schopte de bal tegen Floris aan en belandde in het doel en dus de 2e van Floris.
Dominigue kreeg nog de kans op 3-0 maar schoot net naast.
Donk kreeg een paar vrije trappen waarvan er 1 via Niels op de lat kwam.
Eindstand 2-0 tegen de koploper die nu a.s zaterdag de punten moeten halen.
Zaterdag tegen de nummer 2 dus weer een zware wedstrijd.