Dames 1 ook na vandaag nog koploper

Schoonhoven VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, 5e klasse 12D

26 januari 2014 13:30

Vandaag werd  in Gouderak de wedstrijd gespeeld tussen de Dames 1 van Gouderak en Schoonhoven.

De wedstrijd werd gespeeld op een knollentuin, maar daar hadden beide ploegen last van.
In de beginfase was het nog redelijk gelijk opgaand, mogelijkheden voor beide ploegen. Alleen was het Schoonhoven dat toch de grootste kansen kreeg. Marina Hom kwam een paar keer 1 op 1 met de keeper, maar miste. De ruststand was 0-0, mede omdat een goal van Marina Hom ten onrechte werd afgekeurd wegens vermeend buitenspel.

Na rust had Schoonhoven de kracht nog om op die knollentuin het tempo op te voeren en ging beter voetballen met als resultaat de verdiende 0 -1. Taihara de Wit maakte de bevrijdende treffer. Door die openingstreffer ging Schoonhoven vrijer voetballen en vonden ze elkaar al maar makkelijker. Het logische gevolg was dat Schoonhoven uiteindelijk uit kon lopen naar 0-3 door twee treffers van Marina Hom. Door de zege blijven de Dames koploper met een doelsaldo van 9-0. Dorien Hamminga keepster heeft deze twee wedstrijden kou staan lijden.

Rick Winkel