Derksen langs de lijn bij UNIO B1 – VVS B1

B-junioren zaterdag, B1, 2e klasse 5

8 februari 2014 14:30

Ton Hendrickx

Niet alleen bij vvSchoonhoven, maar ook bij UNIO waren er wedstrijden afgelast, maar omdat de wedstrijd van B1 als enige om 14:30 gepland stond ging deze match door op het kunstgras van de Oudewaterse club.
De gehele wedstrijd was het gelukkig droog.

Ook Jaysey was aanwezig. Hij werd opgehaald (en weer netjes thuisgebracht) door taxi van Schaik.

Tristan was vandaag assistent scheidsrechter van scheidsrechter Ton Hendrickx, die na de topper UNIO B1 – Schoonhoven B1 gauw weg ging om bij de wedstrijd NAC-Rohda 4e man te zijn.

In de beker won Schoonhoven met 2-3 van UNIO, maar voor de competitie, thuis, werd het 0-0. Hoe zou de wedstrijd verlopen??
En wie had er nog spierpijn van de pittige fitnessavond bij Nippon afgelopen donderdagavond?

Ilias, Mijke en Anass starten op de bank.
Na een minuut of tien had Jelle, die goed speelde vandaag, alle ruimte. Hij benutte die goed en schoot simpel, in de korte hoek, de 0-1 binnen.
Het spel was van beide ploegen niet echt best, er waren veel duels en weinig combinaties.

In de rust was het tijd voor een broodje, echter omdat ze die in de kantine van UNIO niet hadden, werd er een stukje gelopen naar buurvereniging OVS. Het 1e was daar aan het spelen, maar omdat er erg weinig publiek was, waren er nog broodjes genoeg!!

In de tweede helft begonnen Mijke, Joris en Giorgio op de bank.
Al snel in het begin ging Tiago recht op keeper af. Hij had echter drie keer nodig om de keeper te verschalken. Het lukte uiteindelijk toch en de 0-2 stond op het scorebord.

Uit een corner scoorde UNIO de aansluitingstreffer omdat Coen de bal door zijn handen liet gaan.

Even later gebeurde er een vervelend ongeluk. De keeper van UNIO kwam uit toen Giorgio met de bal op hem afliep. Hij blesseerde zich, zonder schuld van Schoonhovense kant, aan zijn enkel. Giorgio schoot trouwens op de paal, waarna de scheidrechter af floot om de keeper te behandelen.
Hij moest met een brancard afgevoerd worden. Even later kwam een ambulance. De jongen bleek zijn enkel gebroken te hebben.
We wensen hem sterkte en een spoedig herstel toe!

Het spel lag ongeveer 10 minuten stil. Vijf minuten na de hervatting kreeg Giorgio de bal op de middenlijn, hij rende naar voren en bleef rennen en schoot deze keer niet tegen de paal, maar in het doel en besliste de wedstrijd op 1-3.

Leuk te vermelden is dat Johan Derksen met sigaar en hond Cuby gespot werd langs de lijn! Julian zei zelfs dat hij de sigaar geroken had! Na de 1-3 vertok hij weer.
We zijn benieuwd wat hij over Schoonhoven B1 te vertellen heeft en of hij nog talent ontdekt heeft, dus allemaal kijken naar VI  a.s. maandag! !