B1 bekert verder na winst op Cabauw

B-junioren, B1, Groep 2 02

22 februari 2014 11:00

T.Brouwer

Langs het eerste  en tweede veld, waar gelukkig gewoon gevoetbald werd, liepen we naar het derde veld om weer eens een wedstrijd van B1 te bekijken. Ze speelde vandaag tegen Cabauw B1 voor de beker.
Twee spelers, Tom en Julian, beiden verdediger, waren vanwege vakantie niet aanwezig.
Het niet kunnen gebruiken van zijn rechterarm liet Jaysey niet weerhouden om ook deze keer grensrechter te zijn.  Scheidsrechter, in het KNVB -geel  was  Tristan Brouwer.  Volgende keer shirt in de broek, staat wat netter meneer Brouwer! ;-)
Amine begon als enige wissel op de bank.

In de beginfase van de wedstrijd  was Cabauw meer op Schoonhovense helft te vinden dan andersom, maar echte kansen kregen ze niet. Jelle, Mijke, Joris  en Annass deden het goed in de verdediging en pas 10 minuten voor rust moest  Coen in actie komen.
Robbin, die het goed deed op het middenveld, werd gewisseld voor Amine en was daar aan zijn gezicht te zien niet echt blij mee.
In de tweede fase van de 1e helft ging Schoonhoven meer naar voren en kreeg aardig wat kansen. Toch leek het erop dat de rust in zou worden gegaan met een 0-0 stand. Walter dacht hier echter anders over.  Vlak voor rust werd een vrije trap snel genomen
en de lange bal van Amine bereikte de goed lopende Walter. Hij lopte de bal over de uitkomende keeper heen en scoorde zijn zesde bekerdoelpunt. Opvallend is dat naast deze zes goals hij één keer  scoorde in een vriendschappelijke wedstrijd, maar nog nooit in de competitie! Daar gaat binnenkort vast verandering in komen!

In de rust even opwarmen in de kantine, want met die harde wind was behoorlijk fris!

In de 2e helft nam Shahram plaats op de bank  en droeg  Amine nu de aanvoerdersband.
Vanaf begin heerste Schoonhoven, echter een doelpunt bleef uit ondanks de vele kansen.
Erg  veel  buitenspel, de paal en de Cabauwse keeper voorkwam dat Schoonhoven tot scoren kwam.
Ook Amine kreeg de bal er niet in, hij speelde een verdediger voorbij en de keeper, maar schoot in het zijnet.
De bal belande ook twee maal in de sloot en omdat er geen reserve bal was moest er gauw een bal van het langs de lijn warmlopende B2 geleend worden. De  twee keer werd de bal uit de sloot gehaald.
Tiago (die daar ook niet zo happy mee leek te zijn)  werd gewisseld voor Shahram, maar al snel kon hij  het veld weer in voor Jelle, die geblesseerd uit viel.
Cabauw bleef moed houden en geloofde nog in de gelijkmaker. Vlak voor rust boorde Tiago deze hoop de grond in en maakte beheerst 2-0. Een paar seconde daarna floot Tristan voor het einde van de wedstrijd en heeft B1 sportieve “wraak” genomen op Cabauw dat eerder Schoonhoven B3 uit de beker knikkerde.

Schoonhoven B1 gaat door naar de volgende, 4e ronde, van de beker. Deze wordt waarschijnlijk  gespeeld op woensdagavond 5 maart, tegen wie is nog niet bekend.

Volgende week wordt eerst de competitiewedstrijd tegen hekkensluiter Nieuwerkerk B3 gespeeld, wederom thuis om 11:00. Gouda en UNIO spelen dan niet, dus bij winst neemt Schoonhoven de koppositie weer over.
Jaysey mag dan weer zijn eerste wedstrijd fluiten en dat is de C1, ook om 11:00 uur, dus moet iemand anders vlaggen!

Bekijk een paar foto´s en een filmpje.

Spelers: Coen Siegert, Joris Steverink, Mijke Roelfsema, Anass Belali, Jelle Bakker, Robbin Brouwer, Shahram Omari, Amine Karroum, Ilias Harracha, Walter van Maurik, Giorgio Getrouw, Tiago de Vries.