E4 verliest voor het eerst van een koploper met 0-1 tegen Gouderak

Gouderak E1

E-pupillen zaterdag, E4, 5e klasse 11

8 maart 2014 8:30

Zaterdag 8 maart werd een historische 8 maart, nog nooit was het zo warm geweest op deze dag. De hele week was het droog geweest. Dit zou de eerste zaterdag van 2014 worden dat alle wedstrijden in Schoonhoven door zouden gaan. Om 07:30 werd er nog even twijfel gezaaid in de “Groepsapp”, dat het gras in de tuin nat was of zelfs bevroren. Maar dat mocht de pret niet verstoren. GEEN AFLASTINGEN vandaag. Het was fantastisch voetbal weer vandaag.

En dat nog wel tegen weer een koploper, dit keer  was de ploeg met de minste verliespunten Gouderak E1 de tegenstander. In een competitie waar de gespeelde wedstrijden varieert tussen de 5 en 11 wedstrijden is het moeilijk te beoordelen wie op dit moment de beste ploeg is.

We mochten al om 08:30 aantreden op het natte hoofdveld tegen een ploeg bestaande uit toch wel weer erg grote jongens. Met inval keeper Nordin die de ongelukkige geblesseerde Roan op voortreffelijke wijze verving. De eerste helft golfde het spel op en neer en was het toch wel duidelijk dat Gouderak iets makkelijker combineerde en Schoonhoven het moest hebben van af en toe een gevaarlijke counter en schoten van veraf.

Nordin wist de E4 tot de rust op 0-0 te houden, waar Gouderak zeker een aantal keer zeer gevaarlijk kon worden voor zijn doel. Met 0-0 de rust is en de toeschouwers konden even rustig adem halen.

Na rust begon Schoonhoven beter en kwam  zelfs een aantal keer dreigend voor de goal van Gouderak, maar zoals de gehele wedstrijd voor de E4 verliep, het lukte steeds net niet, ballen kwamen vaak net niet aan, klutsballen waren vaak voor Gouderak, etc etc.

Gepruts in de Schoonhoven defensie wist Gouderak nu wel ijskoud af te straffen en was Nordin nu wel voor het eerst gepasseerd, 0-1.

Nog in de laatste minuut kwam er een grote kans voor Schoonhoven om toch nog een puntje te “stelen”. Maar ook nu lukte dat net niet. Een goede inzet van Sem werd door de Keeper goed uit het doel tot corner geronseld en bleef het bij de 0-1.

Helaas mannen, keihard gewerkt. Echt nat gras is toch wel iets anders dan kunstgras (de “kunstgras generatie”), maar volgende week gaan we op bezoek bij Bergambacht E3 en gaan we weer vol voor de drie punten.