Nipte winst B3

... (schot)

B-junioren zaterdag, B3, 4e klasse 6

22 maart 2014 14:00

De tegenstander was Gouderak waar de heenwedstrijd werd gewonnen met 5-2. Maar elke wedstrijd in onze poule is een verrassing wat de uitslag zal zijn.

Schoonhoven begon goed aan de wedstrijd en kon Gouderak goed onder druk zetten mede doordat ook de wind in het nadeel was van Gouderak. Na 18 minuten spelen was het Dominique die de bal vanaf de zijkant voorgaf, Tom de bal direct op doel schoot maar zijn inzet werd tegengehouden door de verdediging maar Mark die op de goede plek stond trof wel het doel. Een verdediger van Gouderak die de bal wilde blokken blesseerde zich en moest naar de kant, omdat Gouderak maar 11 spelers had moesten ze met 10 man verder. Schoonhoven kon hierdoor wat makkelijker voetballen maar wist dit niet in doelpunten om te zetten. Schoonhoven kreeg wel de kansen maar de doelman van Gouderak had een paar zeer goede reddingen en wist zijn ploeg te behoeden van meer tegendoelpunten ruststand 1-0.

Na de rust stond Gouderak weer met 11 man op het veld maar het was Schoonhoven die weer het spel bepaalde en was was Sevven die de 2-0 scoorde nadat hij een aantal spelers uitkapte en in de verre hoek de keeper kansloos liet, het was het eerste doelpunt van Sevven in zijn "hele" voetbalcarriere . Gouderak ging hierna wel beter spelen en ook mede door wind konden de snelle spitsen beter worden bereikt met de diepebal. Ryan die op doel stond voor de geblesseerde Coen moest een aantal keren optreden om het doel schoon te houden. Schoonhoven kreeg nog een paar goede kansen waaronder die van Dominique maar deze raakte de paal. Halverwege de 2e helft moest er weer een speler van Gouderak het veld geblesseerd verlaten maar Gouderak kreeg nog steeds de kansen waarvan er nu wel werd gescoord door hun spits die alleen op Ryan af kon gaan en beheerst met een lob scoorde. Gouderak ging er nu helemaal in geloven en alles of niets speelde, het was Ryan die Schoonhoven in de race hield voor de winst met een knappe redding. Gouderak bleef de lange bal hanteren die voor de nodige onrust zorgde achterin maar gelukkig zorgde Ryan en de verdedigers ervoor dat er niet gescoord werd.

Dominique had nog een mooie kans nadat hij de keeper goed uitkapte en nog net voor de achterlijn glijdend op doel schoot, maar een verdediger haalde de bal nog voor de lijn weg. Een bal onderkant lat ging er ook niet in. Gelukkig klonk het eindsignaal en was de winst voor Schoonhoven. Voor de toeschouwers die er waren was het een spannende wedstrijd die alle kanten opkon maar gelukkig wist Schoonhoven er net 1 meer te scoren.