2 keer een hattrick

Niels Huisman (penalty)

B-junioren zaterdag, B3, 4e klasse 6

29 maart 2014 15:00

Het was een mooie dag om te voetballen en eindelijk zonder jas langs de kant staan. Na even verkeerd gereden te zijn "rechtsaf moeten gaan ipv linksaf" en de persoon die voorop reed deed dit zoals gewoonlijk veel te hard dus volgen geen optie(vervelende vent trouwens). De wedstrijd was op het laatste veld van Nieuwerkerk dus de mannen hadden geen warming-up meer nodig. Daan ging als invaller mee en Ryan weer op doel. Schoonhoven begon goed en kon gelijk druk zetten en een paar kleine kansjes creeren maar Nieuwerkerk opende de score al na 4 minuten door een zeer snelle buitenspeler die Rob eruit liep alsof hij stilstond en ook nog met een schot in de verre hoek ook Ryan kansloos liet. Gelijk na de aftrap ging schoonhoven op jacht naar de gelijkmaker en die kwam na 6 minuten spelen door een voorzet van Ivo en Dominique door een paar mistrappen van de verdedigers eenvoudig doel trof. Sevven was inmiddels op de snelle speler gezet die hij wel kon bijhouden en dus het gevaar goed kon controleren. Schoonhoven bleef aanvallen alleen was het spel te rommelig toch wist Ivo te scoren na een voorzet van Dominigue. Ivo scoorde 5 minuten later nog een keer alleen werd zijn goal afgekeurd wegens buitenspel(zo onze twijfels want degene die grensrechter was had meer interesse voor zijn matties dan voor het spel). Nog net voor de rust werd er een speler in de 16 gevloerd door Daan en dus strafschop, Ryan zat nog aan de bal maar hij was te hard dus 2-2 ruststand. Na de rust was het weer Schoonhoven die de wedstrijd bepaalde en Dominique half vallend de 3-2 scoorde. De derde van Dominique scoorde hij met een lob over de keeper na een diepe bal van Floris. Ivo scoorde nadat Dominique de achterlijn haalde en de bal voorgaf die uiteindelijk voor de voeten van ivo kwam en hij beheerst binnenschoot. Nieuwerkerk werd pas weer gevaarlijk toen hun snelle speler weer in het veld kwam en zij aardig wat vrije trappen kreeg van net buiten de 16, maar hun vrije trappen waren hoog over of naast het doel en eenmaal kon Ryan de bal uit de hoek tikken, ook 2 zeer goede reddingen van hem behoedde Schoonhoven voor tegendoel punten. In de laatste minuten wist Schoonhoven nog 2 maal te scoren omdat Wouter in de 16 werd gehaakt in de 16 kreeg Schoonhoven een strafschop die door Niels werd benut. In de laatste minuut waagde Floris van afstand op doel te schieten die eigenlijk makkelijk door de keeper was te pakken maar hij keerde de bal verkeerd en de attente Ivo en als eerste bij was de bal over de keeper wipte en was ook zijn 3e deze middag.

Volgende week thuis en hopen dat wij deze uitslagen kunnen voorzetten.