Schoonhoven speelt gelijk tegen FC Maense

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse B

12 april 2014 14:30

Brouwer, C.

Schoonhoven moest genoegen nemen met een punt in het uitduel met FC Maense. De ploeg van Bert Potuyt had bij een rust een 1-0 voorsprong door een rake vrije trap van Kelvin Potuyt, maar in de 2e helft wist de thuisploeg terug te komen tot 1-1. Door de puntendeling is Schoonhoven nog altijd niet zeker van lijfsbehoud.

Zowel Schoonhoven als FC Maense begonnen het duel met 27 punten en zijn dan ook allesbehalve veilig. De winnaar kon dus hele goede zaken doen in de strijd om lijfsbehoud. Het zou een open wedstrijd worden waarin beide ploegen op zoek gingen naar de overwinning.

In de eerste helft was het Schoonhoven dat dreigender was dan de Rotterdammers. Schoonhoven kwam een aantal maal via de zijkanten goed door, maar het was vaak in de eindpass waar het mis ging. FC Maense met een aantal snelle en behendige voorhoedespelers konden in de eerste drie kwartier maar weinig gevaarlijk worden.

Het zou dan ook Schoonhoven zijn dat op voorsprong kwam. Het was Paul Hom die op 23 meter van het doel gevloerd werd. Kelvin Potuyt ontfermde zich over de vrije trap en liet de keeper kansloos. FC Maense ging naarmate de eerste helft vorderde op zoek naar de gelijkmaker, maar Schoonhoven hield eenvoudig stand en zou gaan rusten met een 1-0 voorsprong.

Na rust waren de intenties van de Rotterdammers snel duidelijk. FC Maense voerde het tempo op en wist Schoonhoven terug te dringen op eigen helft. Schoonhoven loerde op de counter om zo tot een 2-0 te komen. Dit leek te gaan lukken, maar een kopbal op 2 meter afstand van het doel was niet besteed aan Wim Overbeek. Zijn kopbal ging rakelings langs het doel.

Juist op het moment dat Schoonhoven de controle over de wedstrijd terug leek te krijgen, was het FC Maense dat toesloeg. Een lange uittrap door de keeper, werd door het centrale duo van Schoonhoven verkeerd beoordeeld, waardoor de FC Maense aanvallers vrij spel kregen. Zij speelden dit goed uit en scoorde de gelijkmaker.

Na de tegentreffer was het FC Maense dat de overhand had en het Schoonhoven lastig maakte. Maar de ploeg van Bert Potuyt gaf niet op en knokte voor wat het waard was. Schoonhoven hield dan ook stand en over de gehele wedstrijd gezien kon het tevreden zijn met het uiteindelijk behaalde punt.

Door de puntendeling heeft Schoonhoven met nog 3 wedstrijden te gaan een voorsprong van 5 punten op Victoria ’04 dat op de 12e plaats staat en bij deze stand nacompetitie moet gaan spelen. Om uit de problemen te blijven moet Schoonhoven het thuisduel winnen van het reeds gedegradeerde Hermandad.

Opstelling Schoonhoven: Van Cappellen, Kruisselbrink, Kruiper, Zuurmond, Zwijnenburg, Berendsen, Overbeek (Adouby), Nagtegaal (Van Elteren), Hom, Potuyt en Peltenburg.