Slikkerveer 8 wint na strafschoppen van VV Schoonhoven 6

Mannen, 6, Groep 8 4

19 april 2014 17:00

Linger, H.R.

In de kwartfinale van de beker stond op 19 april de wedstrijd op het programma tussen zondag 8e klasser sv Slikkerveer 8 en zaterdag 8e klasser Schoonhoven.

Waar Schoonhoven slap begon aan het duel, begon Slikkerveer meteen te drukken, maar de eerste echte kans was toch voor Schoonhoven. Na een goede voorzet van Arnold de Jong, was het de Slikkerveerse goalie die net op tijd de bal had voordat Marc Kros de 0-1 kon binnentikken.
Na die ene kans voor W Schoonhoven nam Slikkerveer het heft in handen.

Waar in 1e instantie de keeper van Schoonhoven, Leon Elbertse, een grote sta in de weg was, werd het 10 minuten voor de rust toch 1-0. Uit een vrije schop was het uiteindelijk J. Korneef die de bal in het doel kopte.
Tot de rust gebeurde er niet veel meer. Vanuit Schoonhovens perspectief mocht het allemaal best wat feller. Het voetbal was niet om aan te gluren. Schoonhoven kwam goed weg met het feit dat het maar 1-0 stond.

Als voetbal liefhebber zat ik me toch wel een beetje te verbijten aan het spel van beide ploegen. De thuisclub aan hoe soms omgesprongen werd met de ruimte en de uit club in alles.
Het voorspelbare spel van Schoonhoven hield aan waardoor Slikkerveer makkelijk op de been kon blijven.

De 2e helft was een kopie van de eerste, tot het moment dat Schoonhoven alles of niks ging spelen. Daarvoor kreeg de thuisclub nog de kans de wedstrijd in het slot te gooien. Dat was pas het laatste kwartier dat Schoonhoven moest en Slikkerveer totaal niet meer in het stuk voor kwam. Schoonhoven wisselde een controleur op het middenveld, Tommy Overbeek,  in voor een spits, Simon Peltenburg, wat een gouden wissel bleek.

Simon Peltenburg was na een voorzet van Arnold de Jong, de laatste die de bal een zetje gaf waardoor de toch wel verrassende 1-1 op het bord kwam. Peltenburg kwam er vijf minuten voor tijd in en in de 93e minuut maakte hij de goal.

Bij de daaropvolgende strafschoppen serie was het helaas voor Schoonhoven niet Leon Elberse die uitblonk, maar helaas Patrick van Baarle van Slikkerveer die het verschil maakte.

Rick Winkel