Schoonhoven C3 – DSO C4: 1-2

DSO C4

C-junioren zaterdag, C3, 4e klasse 05

10 mei 2014 14:30

Het zal de laatste wedstrijd in de competitie wel geweest zijn (eigenlijk nog één te spelen en een toernooi op zaterdag 24 mei) van de Schoonhovense C3 boys.
Er werd om 14:30 uur afgetrapt op, een door regen verzadigd veld. Er was nog even sprake van om het zelfs nog af te keuren, maar ja iedereen liep al op het veld en de meesten hadden een warming-up er ook al op zitten!
Er was ook een stevige delegatie supporters, trainers en coaches aanwezig, dus kom maar op zal iedereen gedacht hebben.
Het regende weer eens en de temperatuur werkte ook niet mee, ja met je winterjack/jas aan was te doen hoor.
De tegenstander vloog van de aftrap, in sprint, richting doel en dat beloofde wat te worden. Schoonhoven had het antwoord snel gevonden, er werd “hoog” druk gezet zoals ze dat in de voetballerij noemen en daar had de tegenstander duidelijk moeite mee, dat er voor ons kansen kwamen was daar het gevolg van. Schoten op doel, passes naar vrije mensen voor het doel en dan na een aantal serieuze kansen op de één nul werd het……..ja precies 0-1, het was misschien pas de 2e keer dat ze in ons strafschopgebied stonden, ook nog niet eens voetballend maar uit een dood voetbalmoment, een corner.
Stein had geblesseerd het veld moeten verlaten en zijn plaats werd ingenomen door Coen, die voor de wedstrijd eigenlijk ook wat last had. Hiermee waren we ook uitgewisseld en konden we geen blessures meer hebben.
Nou ja effe limonade drinken, na wat tips en complimenten verder, begonnen we enthousiast aan de 2e helft. Jammer dat het toch 0-2 kon worden, maar dat gaf ook gelijk een sein van “kom op jongens, nu wij” en er werd nog meer gas gegeven.
Dat bezorgde ons de verwachte tegengoal, 1-2 die kwam dit keer van Zakaria zijn schoen.
Het zware veld en weer kostte veel kracht en energie, jammer was het dat het eindsignaal klonk, want we hadden kunnen winnen en anders hadden we nog altijd een gelijk spel verdiend.
De klok was dit keer onze stevigste en serieuze tegenstander, maar de prestatie was goed ondanks nog enkele vermoeide en geblesseerde spelers is er een mooie wedstrijd gespeeld.