E4 dwingt kampioen Gouderak E1 tot een uiterste krachtinspanning

Gouderak E1

E-pupillen zaterdag, E4, 5e klasse 11

28 mei 2014 19:00

De laatste wedstrijd van het seizoen en dan uitgerekend tegen de kersverse kampioen Gouderak E1. Thuis hadden we verdiend met 0-1 verloren en nu op woensdagavond wilde wij toch graag de kampioen verslaan.

De aanloop op de woensdag voor Hemelvaart ging niet zonder slag of stoot. Alex, Milan en keeper Roan hadden ’s middags nog een voetbalfeestje van Jonas in Breda. En dat op de dag met de meeste files van 2014, dat beloofde op voorhand niet veel goeds. Gelukkig hadden leiders John en Bas hier op geanticipeerd door buurjongen Wesley (aankoop van SPV voor volgend seizoen) en neef Sam van Milan in te huren voor de aanvangsminuten.

Met Jeroen als stand-in voor Roan begon Schoonhoven met precies 7 spelers aan de wedstrijd. Dat Gouderak een terechte kampioen is, bleek al snel en keek Schoonhoven reeds na 10 minuten tegen een 2-0 achterstand aan. Maar dat gebeurde dit seizoen al vaker en waren onze jongens geheel niet van slag, maar worden ze juist wakker van. Via een goede aanval van Sam over links bediende hij Karsten die vervolgens de keeper omspeelde en de AnschluSS tor in de touwen schoot, 2-1. De beer in de Schoonhovenaren was nu los en dit resulteerde in aanval op aanval en in de verdiende gelijkmaker. Via Sem kam de bal wederom bij Karsten en op bijna identieke wijze scoorde hij de 2-2. Bijna scoorde hij wederom op dezelfde wijze, alleen nu werd zijn inzet door een verdediger van Gouderak van de doellijn gehaald en schoot Sam de rebound rakelings langs de kruising. Helaas scoorde Gouderak in de tegenaanval de onverdiende 3-2.

Op dat moment kwamen de drie feestgangers het veld op en namen hun posities in het veld in. Dit resulteerde in een prachtige aanval die begon met een goede uitgooi van Roan naar broertje Brent. Hij vond met een diepe bal Karsten, die vervolgens de verdediging van Gouderak door slalomde en met zijn “sterke” rechterbeen de bal langs de keeper van Gouderak schoot. Een zeer verdiende ruststand van 3-3.

Na de rust tapte Gouderak uit een ander vaatje, de mannen hadden duidelijk opdracht gekregen om fysieker te gaan spelen middels slidings en “flying” tackles. De verdedigers mochten geen risico’s meer nemen en schoten de ballen zomaar uit of zelfs richting de IJssel. Helaas maakten ze nogal wel via een slimme ingooi de 4-3. Schoonhoven kwam aanvallend niet verder dan afstandsschoten die net over of net naast gingen.

Mannen we kunnen met opgeheven Gouderak verlaten en ook met trots terugkijken op een fantastisch seizoen waarin we 2e zijn geworden in de bekercompetitie en 3e in de reguliere competitie.