De E2 houdt het spannend tot de laatste minuten

... (vrije trap)

E-pupillen, E2, Groep 3 08

6 september 2014 9:45

Een furieus begin van Lekkerkerk E1 leidde een spannende eerste wedstrijd van het seizoen in. Na de strafexpeditie van vorige week tegen onze eigen E1 waren we benieuwd hoe onze jongens daarvan zouden herstellen. De les van “mouwen opstropen en er tegenaan” was in ieder geval goed in de oren geknoopt. Met hand en tand werd tegen de Lekkerkers verdedigd. Roan zette de toon voor de rest van de wedstrijd door direct al een listige corner prima onder te lat weg te tikken. Na een counter van Dylan waar hun keeper wel raad mee wist en een prima vrije trap van Brent met dito redding, viel een vrije trap van Lekkerkerk van grote afstand net over de sterk keepende Roan onder lat tegen de touwen: 0-1. Niet lang daarna reageerde Wesley goed op een mooie steekpass van Alex en werd de 1-1 ruststand binnen gecounterd.

Na de rust ging ons team met onder andere een taai verdedigende Milan onverdroten verder met het verdedigen van de 1-1 tegen de sterk spelende Lekkerkerkers. Een mooie pass van achteruit van Brent kwam in twee keer bij Wesley terecht. De keeper redde en na de daaropvolgende kluts restte helaas niets meer dan een achterbal. Een gevaarlijke uitbraak waarbij twee Lekkerkerkertjes alleen vrij voor ons doel stonden werd door Troy met een nuttige tik van het puntje van z’n grote teen onschadelijk gemaakt ten koste van een corner. Na een paar spannende 1-op-1 situaties voor Roan groeide hij definitief uit tot man van de wedstrijd. Toch wisten onze jongens een paar keer venijnig te counteren.  Zo wist Gijs in een sterke omschakeling Dylan te bereiken die oog in oog met de keeper het net niet kon afmaken. Maar de Lekkerkerkers waren gewaarschuwd. Vervolgens wist Alex Marco alleen voor de keeper te zetten. Onze jongens bleken dus goed te kunnen profiteren van de ruimte achter de vijandelijke verdediging. Na nogmaals goed uitkomen van Roan waardoor de tegenstander niets anders kon dan naast het door Roan verkleinde doel te schieten, wisten Marco en Dylan twee minuten voor tijd op z’n Duits de overwinning binnen te slepen: Marco scoorde de 2-1.

Een boeiende pot met een heerlijk einde waaruit nog maar weer eens blijkt: het maakt niet uit hoe goed de tegenstander is, met goede inzet en spelen als een team kun je toch nog winnen!