Lat zit winst van B2 in de weg.

Schoonhoven JO17-2

Nieuwerkerk B3

B-junioren, B2, Groep 3 01

6 september 2014 16:15

Twintig minuten later dan de geplande aanvangstijd van kwart over vier begon de eerste wedstrijd van B2, de bekerwedstrijd thuis tegen Nieuwerkerk B3 .

R.v.Os nam de scheidsrechtersfluit in de hand en reservespeler Seven v.d.Vlist de vlag.   Op de bank zaten nog vier reservespelers.

Allemaal nieuwe gezichten, waar de bijbehorende namen niet allemaal van bekend zijn, maar dat komt nog wel.

Na even spelen zagen we Thijs Schilt een vrij trap nemen. Dit deed hij erg goed, helaas stuitte de bal via de onderkant lat net voor de doellijn weg.  Nieuwerkerk nam de bal gelijk over en stormde naar de Schoonhovense helft waar ze even gevaarlijk leken te worden. De Schoonhovense verdediging wist dat gevaar echter de kop in te drukken.

Na een, naar onze mening, overtreding van keeper Jaysey, waar niet voor gefloten werd,  kon Remco de bal nog net achter de lijn wegwerken. De corner voor Nieuwerkerk leverde echter niets op, zoals te zien op de video.

Niet lang daarna was het wel raak, Nieuwerkerk werkte zich door de verdediging heen en maakte 0-1.

Ondanks dat Schoonhoven meer op de helft van Nieuwerkerk was dan andersom wist laatstgenoemde toch op 0-2 voorsprong te komen.

Vlak voor het rustsignaal was het weer de lat, die de aansluitingstreffer voor Schoonhoven verpestte.
Ik heb een paar fotootjes genomen in de 1e helft, maar naast het doel zat een meneer met een mooie camera met lange lens en volgens mij was hoorde hij bij de tegenstander. Even in de gaten houden of die foto´s ergens op internet verschijnen!

Wat er na de rust gebeurde hebben uit betrouwbare bron, omdat we weg moesten voor een verjaardag.

Lars van Beek maakte na ongeveer een minuut of tien, na een goede aanval 1-2.

Nog maar liefst vier keer voorkwam de lat van het Nieuwerkerkse doel  dat Schoonhoven kon scoren.

Na een counter maakte Nieuwerkerk  1-3 en nadat een Nieuwerkerspeler de bal met zijn hand meegenomen had, dat gemist werd door de scheidsrechter (kan gebeuren), lag de 1-4 in het net.

Volgende week staat bekerwedstrijd twee, de uitwedstrijd tegen Bergambacht B1, op het programma. Hopelijk kan coach van Beek (nee niet Gert-Jan) dan met drie punten in zijn zak terug naar Schoonhoven keren.