F4 een punt om te koesteren

Timme Harms (schot)

F-pupillen, F4, Groep 8 13

6 september 2014 8:30

De eerste wedstrijd bij de F’jes, helemaal in Rotterdam, voorbij de Algerabrug.

Voor Rayan, Ties, Timme, Lucas, Marouan, Bilal, Roel, Tim en Melle begon het pupillenavontuur met een bloedstollend duel bij CKC F4.

Ze stonden te trappelen, klaar voor de strijd, klaar om op te boksen tegen een beul van een verdediger van zeker wel 8 jaar, een flinke kop groter en breed als een Ikea-kastje.

Zeker 3 tegenstanders hadden al een jaar wedstrijdervaring.

Voor het eerst een half veld, 7 tegen 7, al die meters om te overbruggen, maar het team stond er. Scoren lukte niet voor de rust, maar de nul was heilig, met Roel als betrouwbare en dappere sluitpost en voor hem Lucas, Ties en Tim die veel weghaalden.

Na rust kwamen er meer kansen, aan beide kanten. CKC kwam op voorsprong na een knappe goal, maar onze F4 toonde veerkracht. Met aan het front Rayan, in de rug gesteund door afwisselend Marouan, Bilal, Melle en Timme. Melle raakte de paal, waarna Timme na een mooie actie hard, droog en hoog raak schoot: 1-1.

Natuurlijk was gehoopt op een overwinning bij het debuut als F-pupil, maar dit is een punt om te koesteren. Samen gezwoegd en gestreden. En de strafschoppen werden stukken beter genomen dan door de tegenstander.

Kortom, een veelbelovende start.

Op naar de eerste wedstrijd voor eigen publiek, zaterdag tegen VVOR.