VVS B1 goed uit de startblokken

B-junioren zaterdag, B1, 1e klasse 10

13 september 2014 12:45

Oskam, A.

Na het 1-1 gelijkspel tegen Botlek van vorige week was afgelopen zaterdag Alexandria'66 de tegenstander. Een terechte 1-2 overwinning geboekt op een goed voetballende tegenstander.

De B1 startte niet goed aan de wedstrijd. Er werd te weinig gevoetbald, te ver van de tegenstander gedekt en de balhandelingen verliepen te langzaam. Zo kwam de B1 al vroeg in de wedstrijd op een 1-0 achterstand doordat balverlies op het middenveld werd afgestraft en de tegenstander kon doorlopen. Vanaf 16 meter werd uitgehaald en de bal ging er netjes in. Op dat moment werd de B1 wakker en zette het minder goede spel om in werklust. Met name de verdediging was vanaf dat moment niet meer te verslaan. Alessandro Rooken werd op 10 gezet en dit resulteerde al snel in een steekbal op Giorgio Getrouw die op rand van buitenspel speelde. De assistent liet heel netjes doorspelen en Giorgio faalde niet oog in oog met de keeper. 1-1.

In de rust werd het vertrouwen in elkaar besproken en afgesproken dat de B1 met overtuiging moest gaan spelen. Als het niet mooi kan moet het wel effectief zijn. In de tweede helft was de B1 de bovenliggende partij. Na een schitterende aktie van Walter en Robbin kwam ineens Jorn tevoorschijn die werd aangespeeld. Hij omspeelde de keeper maar helaas ging de bal er niet in. Hierna was het Giorgio die nog een kans kreeg. De B1 was nu op basis van inzet, kracht en overtuiging aan het heersen, tot grote frustratie van de tegenstander. Met nog iets minder dan 8 minuten te spelen legde Sven een lange bal tussen het centrale duo en de linksback van Alexandria. Jimmy gebruikte zijn snelheid en kon zijn punt onder de bal krijgen en liet de uitkomende keeper kansloos. 1-2! Alexandria probeerde nog van alles en scoorde uit buitenspel positie. Of dit ook zo was werd betwijfeld maar de scheidsrechter keurde het doelpunt resoluut af. Na een goede omschakeling van de B1 had de score nog zelfs iets kunnen uitlopen maar het bleef 1-2. Een terechte overwinning door werklust, samenwerking, een team zijn en een goede betrouwbare verdediging!