F4 slaat toe in eerste thuiswedstrijd

VVOR F8

Timme Harms (scrimmage)
Marouan Bouzia (scrimmage)
Melle van Beeten (scrimmage)
Rayan Bojada (schot)

F-pupillen, F4, Groep 8 13

13 september 2014 10:45

Joep van Asperen

Het was druk naast het hoofdveld van VV Schoonhoven. Ouders, opa's en oma's, vriendjes, allemaal hadden ze indrukwekkende verhalen gehoord over de F4. Een punt gepakt in de eerste uitwedstrijd bij CKC, dat beloofde wat voor het eerste duel voor eigen publiek.

Zelfs de ongerustheid over de knieblessure van Lucas, die maandag de training had moeten afbreken, verdween snel. Hij was fit genoeg om met Tim, Bilal en Ties een niet te slopen muur te vormen.

Met VVOR F8 weer een Rotterdamse tegenstander, maar daar schrokken de mannen van Roeland en Paul niet meer van.

Vol vertrouwen gingen ze op zoek naar hun eerste overwinning ooit en al na 5 minuten mikte Timme raak. Marouan en Melle (met een sliding) zorgden er voor dat de keeper van VVOR zich al in de eerste helft gefrusteerd liet wisselen.

De 3-0 voorsprong bij rust had reden kunnen zijn voor euforie, maar Roeland zette de jongens weer met beide beentjes op de grond. Hij had gemerkt dat de jongens wel erg veel oog voor de bal en het doel van de tegenstander hadden en te weinig samenspeelden.

Dat ook jochies van 6,7 jaar goed kunnen luisteren, bleek in de tweede helft. Prachtige combinaties, die tweemaal de verdiende afronding kregen. Eerst de 4-0 van Rayan, daarna de 5-0 van Tim, die als een moderne verdediger mee naar voren was gekomenom raak te knallen.

Vijf goals en geen doelpunt tegen, weer na enkele belangrijke reddingen van Roel. Een mooie opsteker op weg naar de volgende uitwedstrijd bij de F2 van DCV.

Oh ja, en maandag nog even oefenen op strafschoppen. Alleen Roel scoorde. Hij mocht als keeper als laatste aanleggen en liet even zien hoe het moet!