A2 geeft een punt weg aan Gouderak A1

...

A-junioren, A2, Groep 3 04

20 september 2014 16:15

De laatste wedstrijd van de dag loopt nogal eens uit en vandaag was geen uitzondering.

Omdat  scheidsrechter de Vries nog aan het fluiten was op het 1e veld floot hij pas om 16:40 i.p.v. 16:15 voor aanvang van de bekerwedstrijd tegen Gouderak A1, het team waar drie meiden in meespelen.
Hulde trouwens voor de scheidsrechter dat hij bereid was twee wedstrijden achter elkaar te fluiten! Ondanks het late tijdstip was er toch nog genoeg publiek.

A2 is een team met maar liefst zeventien spelers, waarvan Rivver en Vincent vandaag afwezig waren.

Als keeper was Jaysey van B2 gevraagd om in te vallen.

Vijf wisselspelers zaten dus op de bank, waarvan Rick V. grensrechter werd.
Eén van de nadelen van zoveel wisselspelers is, dat er bij een wissel van (zweet)shirt gewisseld moet worden. Niet echt lekker lijkt me.

Schoonhoven begon goed en binnen no time had het twee kansen, een schot van Ayoub recht op de keeper en een schot van Illias hoog over.

In de 14e minuut was het wel raak. Illias gaf de bal vanaf de linkerkant voor, de Gouderakse verdedigster miste de bal, Dayo echter niet en hij schoof de 1-0 binnen.

Vier minuten later gaf de nr.7 van Gouderak vanuit het midden een mooie bal op de speler aan de rechterkant, deze liep het strafschopgebied in en leek gevaarlijk te worden, er werd echter gefloten voor buitenspel, wat het naar onze mening niet was, maar wie zijn wij! De bal kwam uit de vrije trap bij Ayoub terecht, die over schoot.

De eerste van de vele wissels vond plaats, tot vreugde van grandad kwam zijn kleinzoon Tommy erin, en Youri nam de vlag van Rick V. over.

Ondanks dat Schoonhoven meer op de andere helft te vinden was kreeg Gouderak ook zijn kansjes. Na een steekbal op de spits, nr.9, moest Jaysey uitkomen en kon in een hard, maar fair duel, de bal wegwerken.

Na een half uur spelen kwam nr.2 op doel af maar Jaysey kon hem afstoppen, even later redde hij weer toen een Gouderakker opkwam.

Er werd weer gewisseld en Ayoub kreeg zijn derde kans. Illias gaf de bal vanaf links voor, maar Ayoub schoot over. Erg jammer, want op slag van rust was Wietse te laat met ingrijpen en schoot Gouderak de gelijkmaker binnen.

Gezien het spel en de kansen in de 1e helft zou het in de 2e helft vast wel goed komen voor Schoonhoven.

De spelers gingen om wat tijd te winnen niet terug naar de kleedkamer maar bleven op het veld waar ze, helaas moet ik zeggen, niet echt een positieve peptalk kregen van de leider. Overigens hoor je de jongens onder elkaar veel op elkaar mopperen en ook dat is jammer.

In de 2e helft kreeg Schoonhoven al vrij gauw een vrije trap. Fouad nam deze en de keeper dacht de bal wel even te pakken, maar hij liet hem  los en veroorzaakte een corner, die ook door Fouad genomen werd. Deze leverde echter geen gevaar op.

Jaysey kreeg niet veel te doen, maar bij het andere doel gebeurde wel het één en ander. Illias kreeg weer een kans, terwijl een traumaheli overvloog.

Kort daarna gaf Wietse een mooie bal op de goed lopende Illias die de bal op zijn beurt voor gaf op Dayo, helaas was de keeper net iets eerder bij de bal dan hij en voorkwam dat Schoonhoven weer op voorsprong kwam.

Dat de Gouderakse verdediging het druk had bleek, want nr.4 moest behandeld worden voor kramp in de 67ste minuut.

Tien minuten later was er een oeh momentje, Ayoub schoot en de bal belande bijna in het Gouderakse doel na een soort  carambole tussen twee Gouderak spelers. De keeper kon zich nog net op de bal werpen en blesseerde zichzelf hierbij, maar kon gelukkig wel verder spelen.  Bijna een eigen doelpunt dus!

Even later legde Rick V. de bal terug op Wietse, die over schoot, net als Ayoub vlak erna terwijl de traumaheli weer over vloog, nu de andere kant op.

Vier minuten voor het einde leek Schoonhoven toch de winst binnen te gaan halen toen Dayo neergelegd werd in het strafschopgebied en Schoonhoven een penalty kreeg. Ayoub en Tommy wilde hem beide nemen, maar de coach riep dat Dayo, die er volgens ons niet veel trek in had¸ het moest doen. Helaas kon de keeper reden en kreeg Gouderak een punt cadeau.

Als je je kansen niet verzilverd win je niet. Misschien als de talentvolle Feyenoord speler, die langs de kant zat te kijken, stiekem ingevallen was, het anders afgelopen was.  ;-)