B2 vecht voor gelijk spel

...

B-junioren, B2, Groep 3 01

13 september 2014 12:00

Het was prima weer, dus net zoals de meeste spelers van Schoonhoven B2 gingen wij sportief op de (bak)fiets naar Bergambacht om de streekderby te bekijken tegen hun B1.

Tot onze verbazing zagen we Illias Abchrim voor de Bergambachtse dug-out staan. Hij is in Schoonhoven drie keer trainer geweest van een team waar Jaysey in speelde (F4, E1 en B2) en wij wisten niet dat hij een overstap had gemaakt naar “de buren”.

Thijs was vandaag niet aanwezig, hij deed met de B1 mee. Ook Arjan was er niet. Drie man op de bank dus. Ruben, Wouter en Sevven, die in de warming up last kreeg van zijn rug en de hele wedstrijd niet mee heeft gedaan.

Meneer Verkaaik was grensrechter en Hans, Werry en B2 trainer Nabil hadden de rol van coach op zich genomen.

Op het kunstgras van het 1e veld, waaruit, net als in Schoonhoven, de zwarte korrels omhoog stoven begon Schoonhoven sterk aan de 1e helft en in de 21 minuut wist Ivo Schoonhoven op voorsprong te zetten. Na die 0-1 was er gelijk een drinkpauze. Erna gebeurde niet veel meer, beide teams speelde niet sterk. “Schoonhoven is helemaal niks”, hoorde we de vlagger van Bergambacht zeggen tegen Illias. Die zei op zijn beurt: “Wij ook niet”.

Dat zegt wel wat over de B1 van Bergambacht, spelende tegen een B2, lijkt mij.

Het complex van Bergambacht wordt steeds mooier. Kunstgras, nieuwe kleedkamers en nu wordt gewerkt aan de kantine, die een opknapbeurt krijgt. Daan vond het een goed idee om het dak even te testen en schoot de bal er hoog op.  Hij bleef er mooi op liggen. “Zelf halen hoor”, riep de Bergambacht vlagger , “er staat een trap!”, maar de wedstrijd ging gewoon verder met een andere bal.

Na drie en een halve minuut blessure(drink)tijd bij de officiële speeltijd te hebben opgeteld floot de scheidsrechter voor de rust. Tijd om de honden even uit te laten.

De 2e helft  begon met, als ik het goed heb, Ruben i.p.v  Niels en Wouter i.p.v. Mohammed O.

Hans had de vlag overgenomen van Ivo´s vader.

Het leek wel of een ander Bergambacht op het veld stond, gelijk vanaf het begin zette ze veel meer druk en had de Schoonhovense verdediging het moeilijk.

In de 56e minuut kreeg Bergambacht een corner die door de nr.10 voor het doel geschoten werd. Tijdens het wegwerken van de bal kwam deze vlak voor het doel in de voeten van een Bergambachtspeler terecht en hij schoot de bal onhoudbaar voor Jaysey onder de lat binnen. Leuk is het niet, maar deze goal staat op video, net als een aantal van de vele corners die Schoonhoven daarna te incasseren kreeg.

Vlak nadat Remco en Ayoub het veld hadden verlaten en Niels En Mohammed  O. erin waren gekomen werd er weer een drinkpauze gehouden, terwijl een politiehelikopter overvloog.

Schoonhoven was in de 2e helft weinig op de helft van Bergambacht te vinden en echte kansen waren er niet. De verdediging had het echter erg druk met het veilig stellen van 1 punt.

Verdediger Remco kwam er weer in voor Mohammed Z. en even later bij de zoveelste corner voor Bergambacht kwam Ayoub er weer in voor Ryan.

Bij iedere wissel moesten er shirts gewisseld worden. Erg onhandig en niet erg fris lijkt mij. Misschien is het een idee dat de jongens die niet meedoen ervoor zorgen dat hun shirts er wel zijn. Even App´en naar elkaar en dan is het zo geregeld, toch?

In de 79ste minuut werd er afgefloten en heeft B2 hun tweede bekerwedstrijd met een gelijkspel afgesloten.

Foto´s  van deze wedstrijd en van de 1e bekerwedstrijd tegen Nieuwerkerk B3, gemaakt door Gerard van vvNieuwerkerk, kun je bekijken in het fotoalbum van B2 .

Tevens kun je  hier een video bekijken.

Volgende week alweer uit, om half één tegen Moerkapelle B1 , die precies hetzelfde aantal punten en doelpunten hebben als Schoonhoven.