E1 komt nog tekort (in scherpte) tegen Olympia E1 en verliest met 5-1

Assist: Sem Faaij

E-pupillen, E1, Groep 1 12

13 september 2014 9:30

Éen week na de grote nederlaag met  2-10 tegen sc Woerden (dit weekend won Woerden met 14-1 tegen Nieuwkoop) mochten we nu tegen het altijd sterke Olympia E1 spelen in Gouda. Deze week was er hard gewerkt aan de punten die tegen Woerden wat minder uit de verf kwamen (inzet en beweging).

In een aangepast systeem (3-2-1 ipv 2-3-1), misschien kan van Gaal dat uitleggen, begonnen we zeer gretig aan de wedstrijd. Vooral onze verdedigers kwamen elke keer goed voor hun tegenstanders, waarmee ze de bal konden veroveren en de aanvallers goed konden aanspelen. Dit resulteerde in de eerste kansen voor Schoonhoven, een schot op de lat en uiteindelijk in de verdiende voorsprong door een hard laag schot van Karsten, 0-1. Dat een voorsprong niet altijd leidt naar een overwinning wisten we nog van de wedstrijd tegen Woerden. Helaas volgende bijna hetzelfde scenario. Door een tweetal fouten in de verdediging, niet resoluut uitverdedigen en simpel een ingooi weggeven, kwam Olympia op een 2-1 voorsprong. Overigens kunnen we dat onze verdedigers niet kwalijk nemen omdat ze bijna allemaal meer middenvelders zijn en dus proberen een voetballende oplossing te vinden. Schoonhoven bleef nu gelukkig wel goed voetballen en kreeg ook grote kansen op de gelijkmaker via Jonas, Sem en Karsten. Jammer genoeg stond het vizier niet helemaal op scherp en stond de keeper van Olympia de gelijkmaker in de weg.

Na de rust begonnen we weer heel scherp en wankelde Olympia. Het geluk was vandaag aan de kant van Olympia. Door wederom een paar foutjes aan onze kant en ook via een prachtig uitgevoerde counter liep Olympia uit naar 5-1. Schoonhoven bleef knokken voor een beter resultaat en kreeg nog kansen via Karsten (schot op de lat), Sem (net over) en Achraf (redding Keeper), maar de 2e treffer kwam er helaas niet en bleef het bij 5-1.

Jongens, grote complimenten voor de inzet en vechtlust. Als we proberen om iets simpeler te verdedigen (trap de bal maar over de zijlijn, bij gevaarlijke situaties) en voorin iets scherper zijn in de afronding (schoten laag in de hoog ipv half hoog op de keeper) dan komen de eerste punten er zeer snel aan. We hebben nu waarschijnlijk de twee beste teams gehad.

Volgende week thuis tegen ESTO E1 uit Bodegraven gaan we er weer vol voor!!!!!