E1 krijgt te weinig na bloedstollende wedstrijd tegen koploper ESTO E1: 4-5

ESTO E1

E-pupillen, E1, Groep 1 12

20 september 2014 9:45

Na twee terechte nederlagen, die enigszins geflatteerd waren tegen Woerden en Olympia moesten we nu wederom tegen een zeer sterke tegenstander, immers ESTO had reeds gewonnen van Olympia twee weken geleden.

Thuis om 09:45 spelen op het hoofdveld met een opkomend zonnetje, klinkt als het begin van een prachtige voetbal zaterdag. De mannen hadden goed getraind deze week en waren gretig tot op het bot. We zouden ESTO vandaag “opvreten”. En zo begonnen we dan ook aan de wedstrijd. Viggo, Chiel en Jeroen wisten in de beginfase alle duels te winnen van hun tegenstanders en konden zo de middenvelders Karsten en Sem goed bedienen. Dit resulteerde al snel in een aantal goede schietkansen voor Schoonhoven. Maar ook achterin moesten we alert blijven want ESTO staat niet voor niets bovenaan. Na een goede opbouw via Viggo en Chiel kon Karsten Jonas alleen vrij voor de keeper zetten. Jonas bleef uiterst kalm en wist de goede keeper van ESTO de verkeerde hoek in te sturen: 1-0.

Dat een we voor de derde keer met 1-0 voorkwamen, is voor ons geen garantie op succes. En ook nu kwam er blijkbaar onvermijdelijke  1-1, na een goed genomen corner tikte Achraf de bal per ongeluk achter keeper Abdi. Vanaf dat moment golfde de wedstrijd in een moordend tempo heen en weer en volgde kansen aan beide kanten zich in rap tempo elkaar af. Totdat Sem vlak voor rust de bal uit een goed genomen corner in het doel van ESTO prikte. Bijna werd het nog 3-1 nadat een goede actie van Amin door Karsten over werd geschoten. Rust.

In de 2e helft schoot Schoonhoven uit de startblokken en overrompelde ESTO volledig. Al na 10 seconden werd een grote kans van Karsten zelfs in twee keer goed gered door de keeper van ESTO. Maar de verdiende 3-1 kwam er snel, door een mooie steekbal van Karsten op Sem, wist Sem de keeper in een 1 tegen 1 koel te verslaan. Maar ja ESTO is ESTO en niet snel verslagen en ze maakten de Anslusstor en een prachtige aanval over meerdere schijven: 3-2. En op het moment dat Schoonhoven een kans op 4-2 zou moeten krijgen, werd de eindpass onderschept door ESTO en viel het doelpunt aan de verkeerde kant: 3-3.

De vele toeschouwers, trainers en coaches waren ondertussen al 10 jaar ouder geworden en schor van de aanmoedigingen en aanwijzingen, maar de wedstrijd was nog maar halverwege de 2e helft.

Schoonhoven rechtte haar rug en Chiel wist een aanstaande aanval van ESTO te onderbreken en wist met zijn splijtende pass Karsten alleen voor de keeper van ESTO te zetten. Karsten wist met een schijnbeweging de keeper het “bos” in te sturen en kon vervolgens eenvoudig  de 4-3 inschieten. Met nog 5 minuten op de klok kreeg  Schoonhoven een tweetal grote kansen om de wedstrijd te beslissen, maar de keeper van ESTO was moeilijk te passeren. Aan de andere kant kon Abdi via twee reddingen ook de gelijkmaker tegenhouden.

Helaas werd het dan toch 4-4, via een zondag schot van de laatste man van ESTO van ca 30 meter verdween de bal onverwachts in het doel van Schoonhoven. De klok stond al geruime tijd op de 25 minuten, maar de scheidsrechter liet nog doorspelen en toen sloeg het noodlot toch nog toe voor Schoonhoven. De voetbalwetten zijn niet voor niets de voetbalwetten. Het geluk van de koploper en de pech van het team dat onderin staat. In de laatste secondes  van de blessuretijd  maakte ESTO nog de onverdiende 4-5 via hun beste voetballer die de bal in een 1 tegen 1 achter Abdi schot.

Rode hoofden van de inspanning, hier en daar een traantje van de teleurstelling, maar keihard gevochten en echt goed gevoetbald bleven we met nul punten achter in Schoonhoven.

Mannen, de stijgende lijn zit er zeer duidelijk in, als we zo blijven knokken en voetballen dan komen de eerste drie punten volgende week tegen Kamerik er aan, zeker weten!!!!!!!!