Schoonhoven E2 vermorzelt Capelle E3

... (intikker)

E-pupillen, E2, Groep 3 08

20 september 2014 9:45

Om 9.45 uur trapte Schoonhoven af tegen Capelle E3. Onze jongens maakten direct duidelijk, dat er vandaag voor de tegenstander niets te halen was in Schoonhoven. Dylan schoot op de paal en later rolde een balletje van zijn voet net te langzaam richting het doel en kon daardoor ternauwernood door een verdediger nog worden gered. Onze jongens bleven kans op kans stapelen met onder andere een schot van weer Dylan. Hij werd keurig bediend door een sterk opkomende Gijs. Even later nam Gijs een lepe corner op de vrijstaande Marco die helaas hoog over schoot. Bij een gevaarlijke uitbraak van Capelle was het Brent die zeer nuttig ingreep: met twee Capellenaartjes vrij voor het doel onderschepte hij de voorzet en ontzenuwde het gevaar. Daarna vond Wesley het welletjes en schoot de bal keurig achter de Capelse keeper: 1-0. Op een inworp van de sterk spelende Gijs naar Dylan, speelde deze zichzelf keurig vrij richting het vijandelijke doel. Waar Alex – geheel vrijstaand bij de tweede paal – wanhopig riep om de bal, had Dylan allang een gaatje gezien en schoot de 2-0 keurig binnen. Vervolgens gaf rechtsback Gijs een prima bal op Alex die met een keurige pass Wesley wist te bereiken: 3-0. Groot was de verrassing toen een schot van de tegenstander onder keeper Roan door tegen de touwen rolde. Waar Roan de voorgaande wedstrijden ons team heel goed op de been heeft gehouden, leek deze bal toch houdbaar: 3-1. Roan herstelde zich echter al snel door een keurige redding op een goed afstandsschot. Ook Troy speelde vandaag weer sterk en nam de inworp op de aanstormende Alex. Alex nam de bal aan, speelde zich door het midden vrij en schoot met z’n linkerpootje netjes de 4-1 binnen. Het slotakkoord van de eerste helft was voor Milan. Een corner van Marco belandde bij Milan. Milan bedacht zich geen seconde en schoot (ook met links) de bal keurig in het vijandelijke doel: 5-1!!! Nadat Marco nog even liet zien hoe sterk hij is, door tegen twee man van Capelle prima op de been te blijven, floot de scheids voor de “thee”.

De tweede helft begon met het gevaar van onderschatting, gallery play en gemakzucht. Met een gevaarlijke uitbraak maar slap schot gaf Capelle ook een signaaltje af aan het begin van de tweede helft. Na wat matte 10 minuten waarin Capelle niet kon en onze jongens niet echt leken te willen, nam Alex de bal goed aan en draaide daarbij keurig weg van z’n tegenstander om zichzelf daarbij de tijd te geven voor een steekpass op Dylan. De keeper van Capelle redde echter goed. Een doeltrap van Capelle werd door Marco naar Alex gekopt en die wist met een bekeken afstandsschot de keeper te verschalken: 6-1. Onze jongens kregen de smaak weer te pakken en lieten goed verzorgd voetbal zien. Onder meer door mooie combinaties van Gijs (rechtsback) via Alex (linkshalf) op de opkomende Troy (linksachter) naar Dylan (centrumspits) die het net niet wist te verzilveren in een goal. Na weer een pass van Troy op Alex zag laatstgenoemde de keeper te ver voor z’n doel staan en leverde vervolgens een keurig schot af door de bal met een strakke boog over de keeper heen te schieten: 7-1. Vervuld van de winning mood bleven onze jongens mooie combinaties op de mat leggen waarbij Troy een bal naast gleed en Wesley een mooie uittrap van Roan net naast het vijandelijke doel schoot. Daarna kregen de gasten uit Capelle nog wat mogelijkheden maar Roan wist daar telkens weer ouderwets raad mee. Waar een mooie aanval via Alex op Wesley werd afgefloten wegens vermeend hands, kwam Capelle tot de laatste goal van de wedstrijd na een keurige aanval van hun kant: 7-2. Onze jongens waren leeg gespeeld, maar dat was niet verwonderlijk na weer een wedstrijd met heel veel inzet. Progressie is zichtbaar want vandaag werd de werklust van de afgelopen wedstrijden gekoppeld aan goed verzorgd voetbal; de trainers leveren puik werk. Man of match deze week is Alex. Hij laat eindelijk ook in duels al drie weken z’n tanden laat zien. Dat ie kan voetballen was wel bekend maar nu komt de duelkracht er ook uit (met dank aan de trainingen).