E3 komt op stoom!

Gijs Seppen (schot)

E-pupillen, E3, Groep 5 12

20 september 2014 11:00

De E3 heeft, na twee verloren wedstrijden, het tij weten te keren tegen een sterk spelende Woerden E4. Na enige organisatorische aanpassingen (Dinand in de goal, Gijs centraal in het midden) begon de E3 zeer gedreven aan de wedstrijd. Er werd goed positiespel gespeeld en de verdediging stond als een huis. Zeker in de beginfase ging het over en weer en waren en voor beide teams kansen. Dinand voelde zich echter als een vis in het water in de goal en wist de aanvallen te pareren met goede ingrepen. En in enkele situaties was de paal of de lat ons gunstig gezind. Uiteindelijk resulteerde wederom een aanval van de E3 in een doelpunt van de schoen van Jeffrey. In de laatste minuten van de eerste helft nam de druk van Woerden toe, maar Dinand hield zijn doel leeg. Daarbij geholpen door de stoere sterke verdedigers Sam en Damian.
Met vol vertrouwen ging de E3 de tweede helft in, op zoek naar de volgende treffer. Zoals Gijs zijn vader al had beloofd in de rust, kwam de 2-0 snel, van Gijs inderdaad. Een prachtig schot in de verre hoek na een eveneens zo mooie actie en voorzet van Floris. Met de goal van Ayoub daar vlak achteraan was de wedstrijd onder controle en de buit bijna binnen. Ook de late tegengoal van Woerden bracht de E3 niet uit evenwicht. Sterker nog; er werd nog even een tandje bij geschakeld waarbij Jeffrey een mooie voorzet afgerond zag worden door Floris.
4-1, een uitslag om trots op te zijn!