VVS E3 - Alphense boys E4 duurt één helft te lang

... (schot)

E-pupillen, E3, Groep 5 12

27 september 2014 10:15

Vol vertrouwen begon VVS E4 om 10:15 aan de wedstrijd tegen de Alphense Boys E4. Hoewel deze boys koploper zijn in onze poule, en altijd lastig zijn uit, was onze wedstrijd van vorige week nog vers in het geheugen en gaf voldoende aanleiding voor dit vertrouwen.
De massaal toegestroomde toeschouwers kregen in de 1e helft dan ook waar voor hun geld. Het was een helft waarbij beide teams streden alsof er een finale werd gespeeld. Er werden door beide teams kansen gecreëerd waarbij Alphense Boys als eerste het doel trof. Een curieus doelpunt die via de paal achter Dinand langs het doel in hobbelde. Dit bracht de E4 echter niet van de wijs en speelde hun spel verder. Niet veel later speelde Jeffrey zich net buiten het strafschopgebied vrij, zag Floris op rechts, en passte de bal strak in zijn rechter voet. Waarop Floris de ruimte zag in de verre hoek en scoorde. We konden niet lang van deze goal genieten, want de Alphense Boys scoorde niet veel later de 2-1.
Even later moest de sterk keepende Dinand gewisseld worden door 2e keeper Gijs. Dinand was tijdens het uitkomen hard op het kunstgras terecht gekomen en klaagde over hoofdpijn en last van zijn nek. Dat Gijs ook in het doel zijn mannetje staat bleek weer uit een paar magistrale reddingen waarmee een verdere achterstand werd voorkomen. Vlak voor rust kreeg VVS E3 nog een corner toegewezen, onze specialiteit. Dolf legde de bal strak voor het doel, Jeffrey probeerde nog te koppen, maar Kyan stond op de juiste plek en kickte de bal vanuit de lucht zo het net in. 2-2 ruststand.
Over de tweede helft kan ik kort zijn. Binnen no time stond het 5-2, vond Ayoub nog éénmaal het doel met een mooie aanval over links en eveneens zo mooi doelpunt, moest Dinand gewisseld worden omdat de blessure van de 1e helft toch weer opspeelde, ging het zelfvertrouwen verloren en zo ook de wedstrijd. Een verdiende overwinning voor de Alphense Boys. Maar VVS E3 heeft zijn kwaliteiten weer getoond, al was het vooral de 1e helft. Goed gedaan mannen!