E1 behaalt zeer verdiende eerste punten na 4-8 overwinning bij Kamerik E1

Kamerik E1

E-pupillen, E1, Groep 1 12

27 september 2014 10:15

Na het zeer zure verlies tegen koploper ESTO vorige week met de 4-5 die gemaakt werd in blessuretijd. Waren de mannen deze week zeer gebrand om vandaag dan wel de eerste punten binnen te halen. Vorige week was dan het “voorgerecht” aan onze neus voorbijgegaan, maar deze week zouden ze zeker het “hoofdgerecht” “opvreten”!!!!

En dat tegen Kamerik uit, altijd lastig in een klein dorpje. In de stand stonden ze drie punten hoger, maar hier zouden we toch van moeten kunnen  winnen. Bij aankomst zagen we al dat we op een veredeld “pannaveldje” moesten aantreden. De afstand tot beide doelen was nog geen 40 meter en leek zelfs nog kleiner. De sporthal de Meent is nog groter. Dus dan maar zaalvoetballen op het veld en dan ook nog tegen een team dat voor de helft bestond uit dispensatiespelers die eigenlijk in de D’s horen. Dat zou toch nog lastig worden.

Al na twee minuten stonden we tegen een achterstand van 1-0 aan te kijken na een dekkingsfout achterin. De keepers moesten zich zelfs inhouden anders konden samen een wedstrijdje overschieten doen. Gelukkig wist Schoonhoven zich te herpakken en begonnen langzaam te wennen aan dit veldje. Via Sem en Karsten kwamen we goed terug in de wedstrijd, maar snel was het al weer 2-2. Na twee keer een bal over de doellijn, maar ja je speelt natuurlijk wel uit, moest de scheidsrechter dit maal het doelpunt wel goedkeuren en scoorde Sem de 2-3. Rust.

Na de rust werd Kamerik sterker, maar redde Abdi en de lat ons een aantal keer. Na de 2-4 door Karsten werd het gelijk weer 3-4 en liep Schoonhoven eindelijk weg bij Kamerik door doelpunten van Karsten en Sem, 3-6. Kamerik deed nog één keer een poging, 4-6. Waarna het slotakkoord was voor Schoonhoven na twee mooie doelpunten van Viggo en Sem, waarbij Abdi (keeper) bij het laatste doelpunt een prachtige assist gaf.

Mannen, super gespeeld. Rustig gebleven ondanks het kleine veldje en de grote (oudere) tegenstanders en een zeer verdiende overwinning en heel belangrijk de eerste drie punten.

Dit smaakt natuurlijk naar meer. Volgende week moeten we er weer vol tegenaan voor het “nagerecht” tegen Nieuwkoop en de volgende drie punten zijn weer binnen.