E2 doorstaat omschakeling van jager naar prooi met verve!

Moordrecht E1

... (schot)
Marco Hofman (intikker)
... (intikker)

E-pupillen, E2, Groep 3 08

4 oktober 2014 9:00

Om 9 uur trapte de trotse nieuwbakken koploper af tegen Moordrecht E1. De tegenstander had vorige week nog met 12-4 gewonnen bij Capelle dus van onderschatting kon vandaag geen sprake zijn. Moordrecht zette ook direct de toon en gaf aan dat er geen ontzag was voor de lijstaanvoerder. Dylan moest bij de eerste de beste aanval licht geblesseerd het veld ruimen. Niet veel later lag Milan na een pittig duel op de grond. Hij kon gelukkig blijven spelen. Na wat kleine kansjes voor ons team (het op tijd geven van de laatste pass naar het vijandelijke doel was een probleem), belandde een houdbaar schotje van Moordrecht schlemielig achter Roan. Roan kennende maakt hij dat foutje wel weer goed dus werd er verder door niemand een probleem van gemaakt. Onze jongens hadden het moeilijk in de eerste helft: Moordrecht stond positioneel goed en wij liepen uit positie en daardoor ook telkens net wat achter de feiten aan. Het devies was dus om geen verdere averij op te lopen en te wachten op de tactische aanwijzingen van onze trainers in de rust. Zowaar bracht Alex met een goede pass Marco in scoringspositie. Diens inzet belandde op de keeper waarna Dylan in de rebound net over schoot. Vervolgens nam Alex een indraaiende corner die door de keeper met meer geluk dan wijsheid net naast werd gefrommeld. Een schot van Davey belandde op de paal en ging via Marco het doel in: 1-1. Ten slotte nog de beloofde goedmaker van Roan: hij hield Moordrecht op slag van rust af van een zeker doelpunt met een onnavolgbare redding.

De trainers stelden ons niet teleur en onze jongens hadden in het tweede bedrijf beduidend minder problemen met de overigens fysiek sterke Moordrechters. Dylan had blijkbaar doordeweeks goed naar Elvis Manu gekeken. Na een eerste gemiste kans van hem volgende de verdiende 2-1 door een doelpunt van Davey. Vervolgens schoot Dylan net naast, belandde een inzet van hem net op de keeper en was het na z’n derde grote kans wachten op zijn doelpunt. Heel verrassend kwam het doelpunt niet van Dylan maar onze Gijs kreeg een afgeslagen corner in de scrimmage voor zijn voeten en aarzelde geen moment. Vakkundig werd de trekker overgehaald en het lot van Moordrecht beslecht: 3-1. Daarna liet Dylan de vergelijking met Manu mank gaan door een vierde kans (overigens niet zo’n makkelijke bal) net langs de verkeerde kant van de paal te laten gaan. Door enkele malen heel goed ingrijpen van een sterk verdedigende Troy bleef het 3-1. Na een uitbraak maakte Dylan nog maar eens duidelijk dat de goden hem vandaag echt niet goed gezind waren: de bal ging nu hoog over. Desondanks heeft Dylan vandaag goed gespeeld; om de kansen te missen moet je dus in die positie komen en dat heeft hij goed gedaan. Met een beetje meer geluk en soms net even iets meer tijd nemend zal hij ongetwijfeld nog een doelpunt kunnen vieren de komende weken. Hij liet zich in ieder geval niet ontmoedigen en bleef goed doorgaan. Moordrecht wist ternauwernood een snelle steekpass met links van Alex onschadelijk te maken, want anders had spits Brent (!) zeker een doelpuntje kunnen meepikken. Alex stond ook weer prima te spelen met listige passes, rustig de tegenstander uitkappend om tijd en ruimte te creëren en ook meeverdedigend z’n taken goed uitvoerend. Milan had vandaag z’n handen vol aan de gevaarlijkste speler van Moordrecht. Zijn sterke verdedigende optreden onderstreepte hij nog eens door (met twee man vrij voor ons doel!....) de voorzet eruit te halen. De linksvoor van Moordrecht speelde hard en een tikkie op Milan maakte een voortijdig einde aan diens optreden vandaag. Om nog even te onderstrepen dat het verdedigend wel snor zit en onze selectie op dat punt voldoende breed is, liet Marco nog zijn verdedigende inzicht zien en maakte enkele aanvallen goed en vakbekwaam onschadelijk. Het slotakkoord was de mooiste aanval van de dag en die werd bekroond de laatste treffer: een snelle combinatie in de kleine ruimte van Brent naar Alex en weer terug op Brent gaf laatstgenoemde vrije doortocht langs de achterlijn naar het vijandelijke doel. Normaliter centraal verdedigend spelend paste hij zich moeiteloos aan in z’n nieuwe rol. Hij behield het overzicht en gaf de goed mee opgekomen Gijs de gelegenheid om wederom vernietigend uit te halen: 4-1!

De rol van koploper brengt met zich mee dat tegenstanders tot aan de tanden toe gewapend zullen zijn: in plaats van de jager zijn wij de prooi geworden. Moordrecht schuwde het fysieke spel niet (overigens altijd fair) en in tegenstelling tot voorgaande jaren lieten onze jongens zich daardoor niet intimideren en deelden zo nu en dan ook wat uit. In een boeiende en meeslepende pot - met Gijs als man of the match - hield onze E2 de ongeslagen status prima in stand. Ga zo door jongens: jullie zijn een (h)écht team met goede inzet en zoals al vaker gememoreerd is dat de bakermat van het succes!!!

Overigens misten we vandaag Wesley; hij was vandaag afgestaan aan de E1. Die wonnen nu voor de tweede keer op rij en zijn na een valse start prima op dreef aan het komen in de eerste klasse. De toekomt van het Schoonhovense voetbal lijkt dus goed gewaarborgd.