E1 behaalt zwaar bevochten zege op concurrent Nieuwkoop E1: 1-2

Wesley Renes (schot)

E-pupillen, E1, Groep 1 12

4 oktober 2014 10:15

Waar we vorige week onze eerste punten behaalden tegen Kamerik, mochten we deze zaterdag tegen directe concurrent Nieuwkoop. Nieuwkoop uit was voor ons een nieuwe ervaring, nooit eerder speelden we tegen Nieuwkoop. Zelfs de weg ernaartoe was een soort puzzeltocht. Gaan we via Lopik, woerden en dan naar Alphen of gaan we via de Vlist, Gouda, Reeuwijk, Zwammerdam en dan nog eens vragen?  We kozen voor de laatste route, de jongens vinden zo’n rit door het Hollandsche landschap met een opkomend zonnetje toch ook wel een soort schoolreisje. Gelukkig hoefden we pas om 10:15 te starten en kwamen door de goede planning en communicatie van teammanager Marcel precies om 09:45 aan in Nieuwkoop.

Door het offerfeest moesten we ditmaal zonder Amin en Achraf aantreden, gelukkig wilde Wesley uit de E2 ons graag behulpzaam zijn, waar we hem erg dankbaar voor zijn. Trainer/Coach Pieter had zijn eigen offerfeest, dus was het vandaag de taak aan Piet-Jan om E1 naar de overwinning te schreeuwen. In Nieuwkoop troffen we een prachtig nieuw complex (brand kan ook z’n voordelen hebben) aan waar we de hoofdwedstrijd op het hoofdveld waren.

Schoonhoven begon lekker fel aan de wedstrijd die op en neer golfde met weinig kansen voor beide doelen. De beide defensies wisten kansen op een goede manier onschadelijk te maken. Beetje bij beetje werd Schoonhoven steeds sterker wat uiteindelijk resulteerde in een verdiende voorsprong. Sem wist de ruimte op rechts goed te benutten, zag goed zijn vriendje Karsten vrijstaan op links. Waarna Karsten niet aarzelde en de bal keurig laag in de rechterhoek wist te schieten. Door het goede optreden van de Schoonhovense verdediging kon even later Wesley vrij doorlopen met een aantal verdedigers van Nieuwkoop in zijn kielzog. Met nog zeker 25 meter te gaan aarzelde hij niet en schoot de bal snoeihard in de rechterhoek, 0-2.

Na rust werd Nieuwkoop steeds sterker en gevaarlijker, Schoonhoven was de kluts volledig kwijt. ABC’tjes als buiten uit verdedigen, elkaar simpel in de voeten aanspelen of je eigen keeper aanspelen werden vergeten en ballen werden eenvoudig ingeleverd bij de tegenstander. Gelukkig wordt keeper Abdi elke wedstrijd beter en vandaag groeide hij uit tot de absolute man van de wedstrijd. Zelfs de leider van Nieuwkoop zei in de rust al tegen hem: ”laat jij de bal eens gaan”. Via een katachtige reflex met zijn rechterhand, linkervoet en zelfs via zijn hoofd gingen de ballen naast en over. Aan de 1-2 kon hij helaas niets meer doen en werd het de laatste 5 minuten nog spannender. Deze spanning hadden Wesley en Sem in een 1-1 tegen de keeper kunnen doorbreken, maar helaas had Nieuwkoop ook een goede keeper in het doel staan.

Door het keiharde werken van het volledige team, met absoluut hoofdrollen voor de verdedigers Chiel, Jeroen en Viggo, maar met maar één man van de wedstrijd: keeper Abdi, konden we de toch de drie punten in de tas stoppen en meenemen naar Schoonhoven.

Alsof we deze drie punten gestolen hadden snelden we richting Schoonhoven nu wel via Alphen, Gouda, Woerden en Lopik en kon ons het mooie Hollandsche landschap gestolen worden. Met gierende banden……

Volgende week mogen we weer aan de bak (thuis 09:45) tegen één van de koplopers Gouda. Dan moet het niveau wel heel wat omhoog willen we weer drie punten bij kunnen tellen.