F4 toont veerkracht na tegenslag

F-pupillen, F4, Groep 8 13

4 oktober 2014 8:30

Joep van Asperen

Een grote voetbalploeg incasseert en gaat door. Even met de kop schudden en weer knokken met z’n allen. Wat dat betreft zit het met de mentaliteit van onze F4 wel goed.

Na een moeizame slotfase van de eerste helft, waarin de F5 van Alexandria wel heel vaak de binnenkant van de paal wist te vinden en uitliep van 0-1 naar 0-6, leek de koploper op weg naar een monsterscore.

Pijnlijk, want tot die 0-2 had de F4 de wedstrijd in handen en waren er kansen om gelijk te maken.

Maar na de pauze werd geen doelpunt meer gemaakt. Dat is een compliment waard. Er waren zelfs kansen op een eretreffer, die dik verdiend zou zijn geweest.

De tegenstander had een geheim wapen meegenomen in de vorm van een boomlange jongen. Een reus voor F-begrippen, die volgens sommigen de zoon van Orlando Engelaar moet zijn en volgens anderen nu al zou kunnen dunken bij het basketbal. Alexandria was zo sportief om hem na rust op doel te zetten.

Alexandria is de nieuwe koploper, nadat het veel te sterke Dilettant naar een hogere klasse is gezet. Maar het verschil in lengte en kracht werd door de F4 gecompenseerd met strijdlust en goed samenspel. De trainers Paul en Roeland hadden in de maandagtraining het accent gelegd op overspelen en vrijlopen. Dat was meteen terug te zien.

Gastspeler Mats, die meedeed omdat Marouan en Bilal ontbraken door het offerfeest, gaf het goede voorbeeld met strakke passes en goede loopacties.

Op doel was Roel druk aan het experimenteren om zijn uittrap te verbeteren en daar waren al fraaie staaltjes van te zien. Lucas en Tim demonstreerden dat je om goed te verdedigen, vooral goed positie moet kiezen. De tegenstander klem zetten en dan toeslaan. Knap, in pas de vijfde wedstrijd bij de pupillen.

Rayan gooide als verdediger en middenvelder al zijn energie in de strijd en Timme koppelde goed overzicht aan een mooie traptechniek. Ties was als benjamin van het team voor niemand bang en was niet alleen stofzuiger op het middenveld, maar vond daarna ook vaak een medespeler.

Spits Melle probeerde het niet alleen met acties, maar had al veel meer oog voor zijn medespelers. Scoren lukte net niet, zoals ook Timme en Mats net dat beetje geluk misten. Al was Mats in de penaltyserie de enige die scoorde, om toch nog voor een Schoonhovens succesje te zorgen.

Na 3 nederlagen op een rij zou je kunnen denken dat het zelfvertrouwen wegzakt bij de F4. Maar gezien de veerkracht in de tweede helft is daar geen sprake van. Dat betekent veel moois voor de uitwedstrijd van komende zaterdag bij hekkensluiter Lekkerkerk.