Schoonhoven 5 strijdt en wint van Sportlust 13

Sportlust '46 13

Mannen zaterdag, 5, 7e klasse 07

4 oktober 2014 14:30

Vorig jaar stonden deze wedstrijden onder hoogspanning, zeker omdat er bij Sportlust in Woerden een hoop mis ging, dit was echter gelukkig een ander team.

Waar Schoonhoven 5 goed begon aan de wedstrijd en kansen kreeg, was het Sportlust die vanuit hun eerste counter de 0-1 maakte.
Schoonhoven rechtte de rug en bleef goed spelen. De gelijkmaker kon niet uitblijven, uiteindelijk maakte Daniël Mores de 1-1 na een droge knal die via de binnenkant van de paal binnen viel.
Vlak voor rust werd er eigenlijk een overtreding op Michiel Rijneveld gemaakt, na goed inschuivend werk van Arend de Winter op het middenveld, maar scheidsrechter Harry van Waas gaf goed de voordeelregel, waarna Marco Stijnman de 2-1 goed binnen schoot. 2-1 was uiteindelijk de ruststand.

Schoonhoven probeerde na de pauze de wedstrijd te beslissen, maar dat kwam er helaas niet van. Schoonhoven raakte een minuut of 10 na de rust de kruising.
Michiel Rijneveld krulde de bal richting de kruising maar had pech. Daardoor hield het Sportlust in de wedstrijd.
In het laatste kwart van de wedstrijd kregen de gasten nog kansen, bleef Schoonhoven vrij gelukkig op de been, zeker nadat het ook nog 10 minuten verder moest met een man minder, na een gele kaart van Danny Ortiz, na een professionele overtreding.
Met meer geluk dan wijsheid soms, maar soms heb je geluk nodig om te winnen.

Volgende week staat de topper op het programma. Dan gaat Schoonhoven op bezoek bij koploper Oudewater 5.