E1 rolt onsportieve koploper sv Gouda E1 op met zeer verdiende 6-2

Gouda E1

E-pupillen, E1, Groep 1 12

11 oktober 2014 9:45

Na de moeizame en onterechte overwinning vorige week bij Nieuwkoop, hoewel slecht spelen en toch winnen is ook heel knap, stond deze zaterdag koploper Gouda E1 op het programma. Gouda E1 had grote overwinningen behaald op tegenstanders waar wij juist ruim van verloren hadden. Dus dat zou een pittig potje voor ons gaan worden.

Donderdag op de training had trainer Piet-Jan de mannen nog eens ernstig toegesproken en ze op scherp gezet voor de wedstrijd. Helaas mochten we het mooie nieuwe 2e (kunstgras) veld niet inwijdden maar moesten we op ons vertrouwde 3e (training) veld aan de bak tegen het sterk uitziende Gouda E1. Deze zaterdag moesten we onze benjamin Jonas missen door een terugslag na zijn medische ingreep van eerder deze week. Sterkte man!!!

We begonnen de wedstrijd zoals de begeleidingsstaf gehoopt had, super gemotiveerd en zeer gedreven. Dit resulteerde al gelijk in een aantal kansen. Dat Gouda niet voor niets bovenaan staat bleek ook al snel, dus concentratie achterin was absoluut noodzakelijk. Na een minuut of vijf viel de eerste goal voor Schoonhoven. Een diepe steekbal van Karsten op Sem, wist Sem op koele wijze achter de keeper van Gouda te schieten, 1-0. Dat een 1-0 voorsprong dit seizoen geen garantie is voor succes, bleek al snel. Via twee verre uittrappen van de keeper van Gouda, waar onze verdediging geen vat op kon krijgen kwam Gouda tegen de verhouding in op 1-2. Maar Schoonhoven liet gelukkig de kopjes niet hangen en ging er weer vol tegenaan. Gouda begon nu fysieker te spelen wat had moeten resulteren in een penalty voor Schoonhoven, toen een Schoonhovenaar van achteren onderuit werd gehaald. Helaas de Scheidsrechter oordeelde anders.

Dat de 2-2 viel, was meer dan verdiend. Een mooie breedte pass van Sem op Amin, wist Amin op een prachtige manier achter de keeper van Gouda te werken. Bij Gouda begonnen de mannen te zeuren en schelden op elkaar en bij onze jongens gingen de koppies verder omhoog. Amin gaf een mooie steekbal op Karsten die 1 op 1 kwam met de keeper. De eerste inzet ging op de paal en de rebound ging via het hoofd in het doel, 3-2. Rust.

In de rust scholden de jongens van Gouda elkaar helemaal “verrot”, onze jongens bleven rustig en keken uit naar een zware 2e helft.

De 2e helft verliep volledig anders dan gedacht. Daar waar we een sterk en aandringend Gouda verwachtten, speelde juist Schoonhoven haar beste spel. Via een mooie actie kort na rust van Amin over links en de achterlijn wist hij de keeper van Gouda in de korte hoek te verschalken, 4-2. Nu begon Gouda gefrustreerd te raken en begonnen ze op de man te spelen met zeer gemene tackels waar geen bal in de buurt was. Schoonhoven raakte wel geïmponeerd, maar bleef koel en goed voetballen. Via een solo van Karsten die de laatste man uitkapte en met links de bal in de kruising joeg. Met de 5-2 was nu de beslissing gevallen, dachten we. Maar Gouda was nog niet klaar met het schoppen, helaas met een  anti climax: Sem kon alleen op de keeper af, maar werd door een speler van Gouda letterlijk uit de wedstrijd geschopt (sterkte Sem, we hopen dat je volgende week weer kan spelen). Jammer dat we bij de E’s nog geen rode kaarten hebben, want dit was een diep rode kaart geweest. De scheidsrechter kon niets anders dan een penalty geven, welke door Karsten verzilverd werd, 6-2.

Voordat het helemaal uit de hand zou lopen, floot de scheidsrechter voor het welkome einde.

Mannen, wat een topprestatie. Door de fantastische inzet van iedereen en dat we ons niet gek hebben laten maken door het grove spel van Gouda hebben we een zeer verdiende overwinning behaald. Niet alleen de complimenten voor de doelpuntenmakers, maar zeker hele grote complimenten voor de mannen achterin (Viggo, Chiel, Achraf en Jeroen) voor het hele degelijke en geconcentreerde spel, wat zeker niet makkelijk is tegen zo’n tegenstander die jullie steeds uitscholden, grote klasse. En wederom een groot compliment voor keeper Abdi, die ook deze week weer  een aantal voortreffelijke reddingen heeft gedaan.

Volgende week UNIO E1. Klinkt gek, maar mannen laten we ze niet onderschatten. Met deze wedstrijdinstelling “vreten” we ze op.