VVS B1 wint bij Capelle

B-junioren zaterdag, B1, 1e klasse 10

11 oktober 2014 11:00

Koswal, M.

Na de 2-1 overwinning op SC Feyenoord was er wel degelijk werk aan de winkel voor de B1. Het spel kon naar mening van de trainers/coaches beter.

Tegen Feyenoord werd gewonnen zonder goed te voetballen. Ook dat is een kwaliteit maar in het opleiden van spelers willen wij als team verbeteren. Doordeweeks werd tegen een team van klasgenoten-vrienden-oud teamgenoten-oud trainer gespeeld. Bergambacht B1 dat onder leiding staat van Iliass Abchrim. In die wedstrijd lieten wij al zien dat het spel beter kan en er meer rendement gehaald kan worden als team en uit verschillende spelers.

In de wedstrijd en en tegen Capelle stond een VV Schoonhoven B1 in het veld zonder de geblesseerden Alessandro en keeper Ray. Wassim had nog last van zijn knie en Thijs was licht geblesseerd aan zijn kuit. Zij begonnen op de bank, samen met de enige fitte wissel Lars van Beek. Jimmy was van de week ook al geblesseerd en net op tijd hersteld om te starten. Jorn die de hele week in Duitsland zat begon eveneens in de basis. Coen Siegert was gelukkig bereid om een helft te keepen bij zijn leeftijdsgenoten waarna hij naar de A1 moest.

Al snel bleek dat Capelle een ploeg is die wil voetballen en verzorgt voetbal speelt. Dit bleven zij de hele wedstrijd doen en wij denken dat deze tegenstander dit seizoen hoog gaat komen. Na 10 minuten spelen werd er door de B1 nog korter gedekt en ging ons middenveld draaien. In de 13e minuut was het dan zover. Robbin was aan de rechterkant aan de bal gekomen en gaf een steekpass op Gerwin. Gerwin kwam alleen voor de keeper en scoorde tot grote vreugde de 0-1. Hierna kwamen er meer mogelijkheden en hadden Jimmy en Giorgio nog kansjes om de score te vergroten. Achterin stonden Ismaïl, Joris, Jorn en Sven enorm sterk te verdedigen, ondanks wat kleine puntjes die eigenlijk niet mogen gebeuren. Een linksbenige keeper op doel i.p.v. Ray zorgde voor wat communicatiestoornissen. Vlak voor rust gaf Daniël aan last te hebben van een onwillig spiertje en gaf aan in de rust te willen wisselen. In de rust werd speler nummer 11 keeper. Jimmy ging op doel en Coen vertrok naar Schoonhoven voor de belangrijke wedstrijd met de A1. Lars en Thijs kwamen erin voor Coen en Daniël. Het eerste balcontact van Jimmy deed Hayo en Tristan glunderen. Zij keken elkaar aan na een uittrap van Jimmy die een bal over ruim 50 meter op de stropdas van Giorgio legde. Deze kwaliteit was bekend maar blijft mooi om te zien. De B1 had ook afgesproken sneller de aanvallers te zoeken omdat onze aanvallers gewoon beter waren dan de verdedigers van Capelle. Na 3 minuten was het dan ook Giorgio die op aangeven van Walter de 0-2 scoorde. Weer 5 minuten later was het Thijs die zijn traptechniek liet zien en van de ene kant naar de andere kant schoot omdat Robbin daar vrij liep. Robbin scoorde de 0-3. Capelle had de moed al opgegeven, mede doordat Ismaïl heerste in het centrum en in de lucht en Jorn en Sven met hun snelheid en kracht niet te passeren waren. Nu kwam het conditionele aspect weer goed naar voren en schakelde de B1 zelfs een tandje bij terwijl de tegenstander de kracht en energie verloor. Walter liep van het middenveld door om vooruit te dekken en onderschepte de bal. Met zijn techniek is het dan al een goal. Hij rende op de keeper af en schoot netjes binnen. Twee minuten voor tijd kreeg de B1 een tegengoal. Sven dacht dat Jimmy de bal zou pakken en Jimmy dacht dat Sven de bal zou pakken. Het was echter de linkerspits die het laatste tikje gaf. Jimmy en Sven konden er eigenlijk wel om lachen met deze stand. Een laatste corner zou volgens afspraak gescoord worden door Joris. Walter zou hem op zijn hoofd leggen. En zo gebeurde dat Joris wel weer heel netjes scoort volgens afspraak. Hierna vond de scheidsrechter het met een 1-5 welletjes. Een goede overwinning met goed voetbal op een goede tegenstander. Hier kan je alleen maar blij mee zijn.