Schoonhoven en Perkouw delen de punten

Schoonhoven 1

Perkouw 1

...

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

11 oktober 2014 15:00

Koster, J.A.

Schoonhoven is op eigen veld blijven steken op 1-1 gelijkspel tegen Perkouw. Na een vroeg opgelopen achterstand was het Kelvin Potuyt die in de slotfase middels een rake vrije trap de stand gelijk trok. De 1-1 gaf de verhoudingen op het veld goed weer.

Na de overwinning op Groot-Ammers stond er een nieuwe derby op het programma. Dit keer tegen Perkouw. Een  voor Schoonhoven altijd lastige wedstrijd en dat zou deze middag niet anders zijn. Trainer Wim Eilander had dezelfde elf het vertrouwen gegeven als in de wedstrijd tegen Groot-Ammers, maar dit vertrouwen werd niet uitbetaald in goed voetbal en een overwinning.

In de eerste helft was Schoonhoven de bovenliggende partij, maar moest het oppassen voor de counter van Perkouw. Met name Elgar Mudde maakt het de Schoonhovense defensie lastig. De eerste grote kans van de wedstrijd was voor Rogier Peltenburg. De spits kwam bij een voorzet van Wim Overbeek goed bij de eerste paal, maar zijn inzet ging naast het duel. De volgende kans was voor Perkouw. Een scrimmage voor doel leverde 3 schotkansen op voor Perkouw, maar alle schoten konden gekeerd worden. Niet veel later was het wel raak voor de gasten. Een knappe steekpass werd goed opgepikt en langs doeman Remi van Cappellen geschoten.

Schoonhoven ging op zoek naar de gelijkmaker, maar de echte overtuiging ontbrak. Het werd voornamelijk gevaarlijk uit de vele hoekschoppen en vrije trappen die genomen mochten worden. Maar de Perkouwse verdediging hield de gelederen goed gesloten en grote kansen bleven uit. Rob Arbeider was in de rebound nog gevaarlijk met een hard schot, maar deze poging werd geblokt. Zo ging Perkouw verrassend met een 1-0 voorsprong de rust in.

Na de rust was de verwachting dat Schoonhoven het initiatief zou pakken en Perkouw zou gaan terugdringen. Niks was minder waar. Perkouw kroop goed ui zijn schulp en kreeg een tweetal goede mogelijkheden om op 2-0 te komen. Echter, in de afwerking was men te onzorgvuldig. Schoonhoven speelde te ongeduldig om tot grote kansen te komen. Met name in de passing was het slordig.

De gelijkmaker bleef uit en de wedstrijd werd grimmiger. Toen Jan Willem Schep ten onrechte werd teruggefloten voor buitenspel waardoor een grote kans verloren ging ontstak men bij Schoonhovenaren in woede. Op het moment dat het niet meer leek te lukken om de gelijkmaker te forceren, was het Kelvin Potuyt die zijn traptechniek etaleerde. Zoals vaker schoot hij een vrije trap op prachtige wijze binnen.

Met nog een kwartier te spelen kon het nog alle kanten op. Maar het werd voor Schoonhoven lastiger toen Mart Zwijnenburg werd getorpedeerd door één van zijn voormalig medespelers. Zwijnenburg werd hard op de borstkas geraakt en moest het veld verlaten. Omdat Wim Eilander al 3 keer had gewisseld moest Schoonhoven met 10 man verder.  De scheidstrechter hield het slechts bij geel voor de dader. De laatste minuten moest het zelfs met 9 man verder nadat de ingevallen Jan Willem Schep een hamstringblessure opliep.

Na 90 minuten en ongeveer 8 blessuretijd vond de scheidsrechter het genoeg  en floot hij voor het einde. Beide ploegen moesten genoegen nemen met een gelijkspel. Een teleurstellend resultaat, maar na afloop moest er geconcludeerd worden dat er vandaag niet meer in zat.

Volgende week spelen beide ploegen wederom tegen elkaar. Dan staat de 2e ronde van het bekertoernooi op het porgamma. A.s. dinsdag komt Schoonhoven ook in actie voor de Voetbal Rotterdam Rijnmond Cup. Vorig jaar werd de kwartfinale bereikt van dit toernooi. Een evenaring van dit resultaat zal moeilijk worden, want in de 1e ronde treft het in topklasser Capelle direct één van de meest zware tegenstander in het toernooi.

Opstelling Schoonhoven: Van Cappellen, Arbeider, Kruiper, Zuurmond, Zwijnenburg, Potuyt, Overbeek (Kruiper), Nagtegaal (Hagoort), Meijer, Versluijs (Schep) en Peltenburg.